مدیریت مصرف برق برای گذر از پیک ۱۴۰۱ در اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 31 خرداد 1401 | 09:43 ق.ظ
مدیریت مصرف برق برای گذر از پیک ۱۴۰۱ در اهواز جلسه ارزیابی مدیریت مصرف برق برای گذر از پیک ۱۴۰۱ در شرکت توزیع نیروی برق اهواز برگزار شد.

مدیرعامل برق اهواز در این جلسه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این مجموعه گفت : آمادگی لازم برای عبور از پیک تابستان امسال وجود دارد.

 

عبدالحمیدعباس شیاری افزود: امسال خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم و نسبت به سال قبل که شاهد خاموشی‌هایی در سطح شرکت‌ها بودیم تا کنون در بخش خانگی و سایر مصارف و تجاری خاموشی نداشته ایم.

شیاری با اشاره به افزایش گروه‌های عملیاتی و تجهیزات لازم از آمادگی برای حفظ پایداری شبکه برق اهواز خبر داد و گفت : با اطلاع رسانی و برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان صنایع و کشاورزان همکاری خوبی صورت گرفته و بخش صنایع مطابق برنامه مصرف خود را کاهش داده اند و اگر مولد‌های دیزل را وارد مدار کنند عملکرد ما صددرصدی خواهد شد.

وی افزود: تعداد فیدر‌های حساس از ۲۸مورد به ۴مورد کاهش پیدا کرده که دستاورد بسیار خوبی است و موجب شد بدون اعمال خاموشی قدرت مانورشبکه را افزایش داده و اشکالات آن رفع شود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز گفت: کلانشهر اهواز پس از تهران بالاترین پیک را در بین شرکت‌های توزیع کشور داشته و به تنهایی حدود ۶۴درصد از پیک برق خوزستان را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

 

سعیدآقایی افزود: ۶۱۰ هزار مشترک فعال شرکت توزیع نیروی برق اهواز بطور میانگین ۴برابر بیشتر نسبت به مشترکین مناطق معتدل مصرف برق دارند که این شرایط نگهداری شبکه را بسیار سخت کرده است.

وی تصریح کرد: طول خطوط فشار متوسط اهواز ۴هزار کیلومتر و طول خطوط فشار ضعیف آن ۷هزار کیلومتر می‌باشدو حدود ۱۵هزار دستگاه ترانسفورماتور و ۳۵۰ فیدر فشار متوسط در سطح شبکه برق اهواز موجود است.

معاون بهره برداری برق اهواز افزود : با توجه به نمودار‌ها و روند رو به رشد مصرف برق در اهواز و تاثیر شرایط اب و هوایی در فرسودگی تجهیزات، ضرورت دارد نسبت به تامین منابع جهت تعویض ۳۷هزار پایه چوبی فرسوده و تامین ۱۵۰۰ تا۱۸۰۰میلیارد تومان جهت سرمایه گزاری جهت ترانس‌های فرسوده و جدید در توسعه شبکه مورد توجه قرار گیرد تا نیاز‌های آینده کلانشهر اهواز را در حوزه انرژی برق تامین کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار