اجرای مرحله اول جهاد دامپزشکی در حوزه آبریز کرخه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 تیر 1401 | 10:34 ق.ظ
اجرای مرحله اول جهاد دامپزشکی در حوزه آبریز کرخه مدیر کل دامپزشکی خوزستان از اجرای مرحله اول جهاد دامپزشکی در حوزه آبریز کرخه با ارائه خدمات به دامداران و پایش بیماری‌های دامی خبر داد.

مصطفی کنار کوهی گفت: با کاهش دبی آب در مناطق آبریز کرخه مرحله اول طرح خدمات رسانی دامپزشکی خوزستان در قالب جهاد دامپزشکی در شهرستان هویزه و روستا‌های موثر از کمبود آب اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار راس دام سبک، ۲ هزار راس دام سنگین و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ راس گاومیش در هویزه وجود دارد، افزود: در این مرحله کارشناسان دامپزشکی استان با حضور در منطقه نسبت به رصد و پایش بیماری‌های دامی و مشترک میان انسان و حیوان اقدام کردند.

کنارکوهی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ راس دام سبک و سنگین در منطقه رفیع به صورت کاملا رایگان مورد ویزیت و درمان قرار گرفتند، ادامه داد: با بررسی‌های میدانی از دامداری‌های موجود در محل نسبت به سمپاشی، توزیع دارو‌های ضد انگل و مکمل‌های ویتامینی میان دامداران اقدام شد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان به ایمن سازی بیش از یک هزار و ۸۰۰ راس گاومیش در مقابل انگل‌های خارجی اشاره و اضافه کرد: با راهکار‌های ارائه شده از سوی دامپزشکی در خصوص نصب مه پاش در دامداری‌های موجود در حوزه آبریز کرخه شاهد این موضوع خواهیم بود که تا حد زیادی بتوانیم از گاومیش‌های منطقه در مقابل گرما محافظت کنیم.

کنار کوهی یکی از اولویت‌های مهم و اساسی این اداره کل را آموزش چهره به چهره عنوان کرد و گفت: در کنار فعالیت درمانی‌های صورت گرفته، دامداران با راهکار‌های مقابله‌ای برای جلوگیری از بروز بیماری‌های دامی در منطقه نیز آشنا شدند.

وی در پایان با بیان اینکه همه تلاش دامپزشکی استان حفظ سلامت و رفاه حیوان بدون هیچگونه چشمداشتی است، افزود: این اداره کل تا برگشت به شرایط نرمال در حوزه آبریز کرخه در کنار دامداران است و خدمات رایگان خود را ارائه می‌دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار