با توجه به شیوع بیماری کریمه کنگو؛

رییس اداره دامپزشکی اهواز:منطقه زرگان از نقاط پرخطر درخصوص شیوع بیماری کریمه کنگو است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 تیر 1401 | 09:55 ق.ظ
رییس اداره دامپزشکی اهواز:منطقه زرگان از نقاط پرخطر درخصوص شیوع بیماری کریمه کنگو است رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز گفت: منطقه زرگان اهواز یکی از مناطق پرخطر و نگران کننده در خصوص شیوع بیماری کریمه کنگو به دلیل کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام است.
 

رضا حفیظی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز در محل فرمانداری بیان کرد: راه‌های زیادی برای انتقال بیماری کریمه‌ کنگو از دام به انسان وجود دارد و باید این آگاهی در مردم ایجاد شود تا از چه گوشت قرمزی و با چه شرایط بهداشتی و ذبحی برای دور ماندن از این بیماری استفاده کنند.

وی گفت: امکان انتقال بیماری کریمه کنگو از زمان تماس دامدار با دام تا زمان‌ مصرف گوشت در خانه، به فرد وجود دارد به همین منظور باید نکات بهداشتی در این خصوص رعایت شود.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز ادامه داد: متاسفانه در منطقه زرگان اهواز دام به صورت غیربهداشتی و بدون نظارت ماموران بهداشت، کشتار می‌شود و یکی از نگرانی‌های ما وضعیت کشتار و فروش دام در این منطقه است که به دست مردم می‌رسد.

حفیظی ادامه داد: گزارش لازم به دادستان در خصوص مکان‌هایی که کشتار غیرمجاز دام انجام می‌شود داده شده تا برخورد لازم برای مقابله با این روش کشتار صورت گیرد.

رییس اداره دامپزشکی اهواز بیان کرد: متاسفانه آمار ابتلا به بیماری کریمه کنگو در خوزستان در حال افزایش است و پیشروی این بیماری در استان نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

نماینده شرکت آبفای اهواز نیز در این نشست بیان کرد: گروه‌هایی متشکل از شرکت آبفای اهواز و بازرسان بهداشت برای بررسی وضعیت کلر آب شرب در نقاط مختلف اهواز اعزام شده‌اند.

حمید اخلاقی افزود: در برخی مناطق اهواز مشکلاتی در زمینه کلرسنجی وجود داشت که برطرف شده است و در صورت اعلام مرکز بهداشت، بازرسی ها ادامه خواهد داشت.

زرگان در شمال شهر اهواز واقع است و بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. طبق اعلام مرکز بهداشت خوزستان تاکنون یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری کریمه کنگو در شهرستان شادگان جان خود را از دست داده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار