اقدامات لازم برای جلوگیری از تلف شدن دام‌ها در حوضه آبی کرخه

تاریخ انتشار: شنبه 4 تیر 1401 | 09:19 ق.ظ
اقدامات لازم برای جلوگیری از تلف شدن دام‌ها در حوضه آبی کرخه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۱ دستگاه مه‌پاش و ۱۰۷ استخر آب تنی برای برای جلوگیری از تلف شدن دام‌ها در حوضه آبی کرخه نصب و احداث شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت کم آبی حوضه آبریز کرخه و وضعیت دام‌ها به ویژه گامیش‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: با توجه به کاهش ورود آب به انشعابات رودخانه کرخه، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یکسری اقدامات را جهت پیشگیری از تلف شدن دام‌ها به دلیل مشکلات آب به ویژه در فصل تابستان در دستور کار قرار داده است که این اقدامات شامل نصب دستگاه‌های مه پاش در دامداری‌ها و احداث استخر‌های شنا جهت آب تنی گاومیش‌ها می‌شود.

خدارحم امیری زاده افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۱ دستگاه مه‌پاش و ۱۰۷ استخر آب تنی نصب و احداث شده و قابل بهره‌برداری دامداران این حوضه آبی است.

امیری زاده در خصوص نصب دستگاه‌های مه‌پاش در واحد‌های گاومیش‌داری شهرستان‌ها اظهار کرد: در این زمینه ۸۵ دستگاه مه پاش در حمیدیه، ۷۸ دستگاه در دشت آزادگان و ۴۸ دستگاه در هویزه با همکاری گروه “کناز” پیمانکار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نصب شد.

وی با اشاره به احداث استخر‌های آب تنی گاومیش بیان کرد: تاکنون در غرب خوزستان ۵۷ استخر در دشت آزادگان، ۲۲ استخر در هویزه، ۱۶ استخر در حمیدیه و ۱۲ استخر در اهواز احداث شده و قابل استفاده گاومیش‌داران این مناطق است.

امیری زاده افزود: تعداد کل گاومیش‌های موجود در چهار شهرستان حوضه کرخه، ۳۳ هزار و ۳۲۹ راس است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۱ راس به شهرستان دشت آزادگان، ۱۱ هزار و ۲۴۷ راس به هویزه، ۷ هزار و ۸۵۷ راس به حمیدیه و یک هزار و ۶۹۴ راس به شهرستان اهواز اختصاص دارد.

 

وی بیمه دام‌های سبک و سنگین از جمله گاومیش‌ها در حوضه آبی کرخه را از دیگر اقدامات حمایتی جهت دامداران این منطقه عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۷۰ درصد حق بیمه به صورت بلاعوض خواهد بود و دامدار ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند که البته این طرح فقط شامل شهرستان‌های حوضه آبی کرخه است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار