بازگشت رونق مجدد به بازارها با اجرای واکسیناسیون عمومی در دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: شنبه 4 تیر 1401 | 10:46 ق.ظ
بازگشت رونق مجدد به بازارها با اجرای واکسیناسیون عمومی در دولت سیزدهم دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: اجرای واکسیناسیون عمومی و کنترل کرونا در دولت سیزدهم باعث شد بازار همه محصولات و خدمات ازجمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی به رونق قبل کرونا بازگردد و مردم با آرامش در مراکز عمومی حضور دارند که همین امر در رونق مجدد بازار اثرگذار است.

«قاسمعلی حسنی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درباره تاثیر واکسیناسیون و پایان کرونا  در کشور و وضعیت بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی، افزود: شیوع کرونا در جهان و ایران هراس‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی بود تا جایی که همه کشورهای دنیا ازجمله ایران را با مشکل جدی تعطیلی بازار و کسب‌وکارها روبرو کرد.

دبیر کل اتحادیه بنکداران اظهار داشت: به‌طوری که با تعطیلی اغلب کارخانه‌های و مراکز تولید؛ دنیا با کمبود و افزایش چند برابری قیمت محصولات بهداشتی ازجمله دستمال‌کاغذی ، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش روبرو شد، البته ایران از لحاظ بهداشتی کمترین معضل را داشت و به‌سرعت این مشکل طی این مدت برطرف شد.

وی تصریح کرد: ایران  ازلحاظ تامین به موقع الکل، ماسک و محصولات سلولزی همانند دستمال‌کاغذی کارنامه درخشانی در طول مدت شیوع بیماری کرونا در دنیا داشته است.

حسنی گفت: تعطیلی و قرنطینه‌های مستمر در کشور ضربه جدی به کسب‌وکارها بود به نحوی که طی مدت ۲ تا ۲.۵ سال حضور کرونا، شاهد تعطیلی هتل‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌ها، بازارچه‌ها، زیارتگاه‌های دینی و مناسبت‌های مذهبی بودیم، بنابراین مصرف مواد غذایی تا حدودی کاهش یافت اما با این وجود کمترین آسیب متوجه صنف مواد غذایی و محصولات کشاورزی شد.

وی افزود: اجرای واکسیناسیون عمومی و کنترل کرونا در دولت سیزدهم باعث شد بازار همه محصولات و  خدمات ازجمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی بیش از گذشته ( قبل شیوع کرونا) رونق بیشتری پیدا کند.

دبیر کل اتحادیه بنکداران بر این باور است که بروز و شیوع کرونا در کشور علاوه بر مضرات؛ مزایای ازجمله ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را منجر شد به‌طوری که طی این مدت کسب‌وکارهای جدید اینترنتی رونق گرفت و اشتغال‌زایی‌های جدیدی را در پی داشت.

وی اضافه کرد: اکنون با افزایش سرعت واکسیناسیون در دولت سیزدهم  و به پایان رسیدن این بیماری، مردم با فراق خاطری آرام در مراکز عمومی ازجمله رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها و مهمانی‌ها حضور دارند و از شرایط پساکرونایی در کنار یکدیگر لذت می‌برند که همین امر در رونق مجدد بازار اثرگذار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار