برخورد با ۱۰۹واحد تولیدی و خدماتی در خوزستان به دلیل رعایت نکردن استاندارد

تاریخ انتشار: شنبه 4 تیر 1401 | 11:47 ق.ظ
برخورد با ۱۰۹واحد تولیدی و خدماتی در خوزستان به دلیل رعایت نکردن استاندارد مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: ۱۰۹ مورد توقیف واحدهای تولیدی و توزیعی ، مراکز و مجتمع های پزشکی ،خانه ها و زمین های بازی از ابتدای امسال تا کنون در استان انجام گرفته است.

علی داودی شنبه در گفت و گو  با خبرنگار بیان  کرد: از این تعداد ۲۴ پرونده در کمیسیون ماده  ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ۸۵ پرونده مطابق ماده ۴۰ مورد بررسی قرار گرفت که پس از تکمیل  مستندات ،خاطیان  ۱۸ پرونده  برای پیگیری قانونی تخلف صورت گرفته به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۹ مورد شکایت در خصوص عدم کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و نیز عملکرد آزمایشگاه های همکار دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت. 

داودی با اشاره به اینکه تولید و عرضه کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری در بازار است اظهار داشت: این اداره کل همکاری لازم با واحدهای تولیدی و خدماتی و فروشگاه ها را در اولویت کاری خود قرار داده و در صورت مشاهده عدم رعایت استاندارد و ضوابط کیفی با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
داودی افزود:  مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ ، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.
وی در ادامه از مردم خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از استاندارد مراتب را از طریق شماره تلفن های ۵۸ – ۳۳۹۱۴۲۵۵  این اداره کل در میان بگذارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار