۲۰ درصد مدارس خوزستان باید تخریب و بازسازی شوند

تاریخ انتشار: شنبه 4 تیر 1401 | 09:34 ق.ظ
۲۰ درصد مدارس خوزستان باید تخریب و بازسازی شوند مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه مدرسه‌ای که در حالت ایستا، خطرساز باشد در استان خوزستان وجود ندارد، گفت: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۲۰ درصد از این تعداد باید تخریب و بازسازی شوند. علی قربانی ، در خصوص وضعیت ایمنی مدارس خوزستان، […]

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه مدرسه‌ای که در حالت ایستا، خطرساز باشد در استان خوزستان وجود ندارد، گفت: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۲۰ درصد از این تعداد باید تخریب و بازسازی شوند.

علی قربانی ، در خصوص وضعیت ایمنی مدارس خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان مدرسه‌ای که در حالت ایستا، خطرساز باشد، نداریم؛ به عنوان مثال در بحث متروپل، ساختمان بدون هیچ زمین لرزه‌ای به خودی خود فروریخت اما ما ساختمان این چنینی نداریم همه مدارس در استان خوزستان پایدار هستند.

وی ادامه داد: بحث ما از نظر ایمنی، در مقاوم بودن مدارس در برابر زلزله است یعنی در زلزله‌های با شدت بالا، تعدادی از مدارس قابلیت خطرساز شدن را دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: بنا به تشخیص، حدود ۲۰ درصد مدارس استان خوزستان مانند سایر مدارس کشور، باید تخریب و بازسازی مجدد شوند تا در برابر زلزله مقاوم باشند.  این مدارس هم روستایی هستند که شامل مدارس سنگی می‌شوند و هم شامل مدارس شهری هستند.

قربانی گفت: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۲۰ درصد از این تعداد باید تخریب و بازسازی شوند.  


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار