ایمن سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات چاه های گازی ژوراسیک مسجدسلیمان

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 تیر 1401 | 08:31 ق.ظ
ایمن سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات چاه های گازی ژوراسیک مسجدسلیمان مجری طرح‌های گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اجرای پروژه ایمن‌سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات ژوراسیک مسجدسلیمان خبر داد. مهندس سعید موری اظهار داشت: پروژه ایمن‌سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات چاه های گازی ژوراسیک مسجدسلیمان با هدف افزایش ایمنی تاسیسات مذکور در مجاورت چاه‌ شماره  ۳۱۵ در منطقه […]

مجری طرح‌های گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اجرای پروژه ایمن‌سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات ژوراسیک مسجدسلیمان خبر داد.

مهندس سعید موری اظهار داشت: پروژه ایمن‌سازی تاسیسات ذخیره و بارگیری مایعات چاه های گازی ژوراسیک مسجدسلیمان با هدف افزایش ایمنی تاسیسات مذکور در مجاورت چاه‌ شماره  ۳۱۵ در منطقه تل‌بزان در حال اجراست.

وی گفت: با توجه به اینکه تاسیسات قبلی بارگیری مایعات گازی ژوراسیک مسجدسلیمان از نظر استانداردهای ایمنی شرایط قابل قبولی نداشت پروژه‌ای با هدف ایجاد شرایط ایمن بارگیری  تعریف و مطالعات آن توسط مشاور انجام پذیرفت و عملیات اجرایی آن از آبان ماه‌ ۱۳۹۹ آغاز گردید.

مهندس موری افزود: این پروژه تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از آنجائی‌که در فروش مایعات چاه‌های گازی ژوراسیک مسجدسلیمان حائز اهمیت است در تلاش هستیم تا عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سالجاری تکمیل شود و تاسیسات جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی، محوطه‌سازی، تراش کوه، احداث بازوی بارگیری ایمن، احداث باسکول توزین، احداث سیستم آتش‌نشانی، نصب روشنایی و فنس‌کشی را از اقدامات انجام شده در این پروژه برشمرد.

مجری طرح‌های گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعتبار مصوب این پروژه را ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

شایان ذکر است مخزن گازی ژوراسیک میدان مسجدسلیمان به علت داشتن درصد بسیار بالای  H2S  در شمار مخازن کم نظیر جهان قرار دارد و گاز تولیدی از این مخزن پس از جدا سازی مایعات در دو مرحله (سرچاه و در واحد نم زدا مربوط به پتروشیمی ) از طریق خط لوله ۳ اینچ به محل چاه ۳۱۵ ارسال و مایعات گازی آن نیز بوسیله تانکر به مبادی مصرف ارسال و فروخته می‌شود و در خصوص گاز، از واحد نم‌زدایی و از طریق خطوط لوله به مجتمع پتروشیمی رازی در بندر امام خمینی (ره) انتقال داده می‌شود.

علاوه بر این پروژه از سوی مجری طرح‌های گاز مدیریت مهندسی و ساختمان، پروژه مطالعاتی در ارتباط با چاه‌های ژوراسیک توسط مشاور در دست انجام می باشد و همچنین مناقصه فروش گازهای مشعل مسجدسلیمان و پروژه‌های خرید و نصب شیرآلات گاز و گاز مایع۱۰۰۰، حفاظت کاتدی خط لوله ۶ اینچ گاز آماک و مطالعات جامع بهبود شرایط واحدهای نم زدا در شرکت نفت و گاز گچساران در دست پیگیری و انجام است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار