چهار نفر از عوامل حمل غیرمجاز چوب در دزفول دستگیر شدند

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 تیر 1401 | 09:52 ق.ظ
چهار نفر از عوامل حمل غیرمجاز چوب در دزفول دستگیر شدند سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: چهار نفر از عوامل حمل غیرمجاز چوب درختان در دزفول دستگیر شدند.

محمد شفیعی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هنگام حمل چوب درختان به علت احتمال تخلف باید مجوز لازم از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شود.
وی با اشاره به کشف چهار مورد حمل غیرمجاز چوب درختان غیرجنگلی آکالیپتوس از ابتدای سال جاری تاکنون‌ ادامه داد: عوامل حمل غیرمجاز چوب شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. 
سرپرست اداه منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان کرد: یک مورد قطع درخت نیز در بیشه عباس آباد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که این پرونده با قاچاق چوب نیز همراه بود.
وی افزود: ۲ نفر نیز به صورت پراکنده در بیشه‌های مختلف دزفول اقدام به قطع درخت می‌کردند که شناسایی شدند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
شفیعی زاده گفت: قطع درختانی چون آکالیپتوس و مرکبات در زمین‌های ملکی و سازمانی مانند کارخانجات، زمین‌های زراعی، پادگان‌ها و مناطق نظامی شامل مستثنیات می‌شود.
وی افزود: اگر درختان مربوطه در شهر باشند باید از شهرداری، اگر در زمین زراعی باشند از جهاد کشاورزی و اگر مربوط به نهاد یا سازمان خاصی باشند باید از نهاد مربوطه مجوز قطع درخت دریافت کنند  ولی اگر درختان در مناطق جنگلی باشند برای قطع درخت باید از منابع طبیعی مجوز گرفته شود.

شهرستان دزفول دارای ۲۳۰ هزار هکتار جنگل، حدود ۶هزار هکتار بیشه زار و ۱۱۲ هزار هکتار مرتع است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار