۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 تیر 1401 | 08:36 ق.ظ
۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تحقق ۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی خبر داد.   مهندس یونس عباسی لرکی گفت: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ با تلاش و پشتکار کارشناسان این مدیریت، تعداد ۲۳۹ عدد انواع شیرآلات و […]

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تحقق ۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی با تعمیر و بازسازی انواع شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی خبر داد.

 

مهندس یونس عباسی لرکی گفت: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ با تلاش و پشتکار کارشناسان این مدیریت، تعداد ۲۳۹ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و شیرهای درون چاهی  (۳SV)  در اندازه و فشار کاری مختلف که از مدار عملیات خارج شده بودند در راستای تولید ایمن و پایدار تعمیر، بازسازی و مجدداً در چاه‌های بهره‌برداری و دکل‌های تعمیراتی و حفاری مورد استفاده قرار گرفت.

 

وی افزود: صرفنظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دارند، بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال صرفه اقتصادی این تجهیزات می‌باشد.

 

عباسی‌لرکی ادامه داد: در بخش سطح‌الارضی این تجهیزات شامل ۲۱۳عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی با سایز و فشار کاری مختلف و در تحت‌الارض ۲۶ عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون چاهی (۳SV)با سایزهای متنوع می‌باشد که در شرایط بحرانی و اضطراری نقش اصلی در توقف جریان و ایمن‌سازی چاه را به‌عهده دارند و پس از تعمیر و بازسازی در کارگاه‌های عملیاتی این مدیریت، مجدداً در چاه‌های مختلف نصب و مورد استفاده قرار گرفت.

 

شایان ذکر است برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه که جهت استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) می‌باشد و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی قرار داشته که این مدیریت با احیاء و بکارگیری مجدد اقلام مذکور نقش بسزایی در امر خطیر نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفتخیز جنوب را ایفا می‌نماید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار