احیای پنج هزار واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل تا پایان سال

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 تیر 1401 | 12:00 ب.ظ
احیای پنج هزار واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل تا پایان سال پنج هزار واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، اصناف و واحد‌های روستایی کشور تا پایان سال احیا می‌شود.

سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نشست مسئولین بسیج صنعت و معدن برای احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال کشور گفت: ۵۳ هزار واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و بازرگانی تاکنون شناسایی شده و پیش بینی می‌شود تعداد این واحد‌ها به ۱۰۰ هزار هم برسد.
مدنی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد این واحد‌ها که نیاز روز کشور هم هستند قابلیت احیا داشته باشند گفت: برخی از این واحد‌ها بجای احیا باید تجمیع، واگذاری یا تغییر شغل و کاربری داده شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه افزود: برای سال جاری مقرر شده ۵ هزار واحد از این واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل احیا شوند که هزار واحد آن، توسط بسیج صنعت و معدن انجام می‌شود که تا یک ماه گذشته نیز موفق به احیای ۱۵۰ واحد اقتصادی شده اند، همچنین ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل اقتصادی دیگر نیز، توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و صندوق کارآفرینی امید، انجمن مشاوران مدیریت ایران انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تور‌های احیای واحد‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال نیز ایجاد شده تا افراد به صورت میدانی مشکلات این واحد‌ها را مشاهده نموده و در سامانه‌ای با نام نهضت احیاء، فرایند اقدامات انجام شده و اطلاعات این واحد‌ها ثبت گردد.
مدنی تصریح کرد: تاکنون ۲۱۹ مشکل این واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل احصا شده که در حال رفع این مشکلات و موانع پیش روی واحد‌های تولیدی هستیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار نهضت احیای واحد‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که از طریق صندوق کارآفرینی امید این منابع اعطا می‌شود همچنین تسهیلات ۱۸ درصدی به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال پرداخت می‌شود، اما بدنبال کاهش درصد سود این تسهیلات بانکی هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار