بیش از یک هزار انشعاب غیرمجاز برق در اهواز ، کارون و حمیدیه جمع آوری شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 تیر 1401 | 09:51 ق.ظ
بیش از یک هزار انشعاب غیرمجاز برق در اهواز ، کارون و حمیدیه جمع آوری شد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای حفظ پایداری شبکه یک هزار و ۹۶ انشعاب غیرمجاز برق در خرداد ماه سال جاری در شهرستان های اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی شناسایی و جمع آوری شد.

عبدالحمید عباس شیاری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به مقدار انرژی ذخیره شده ناشی از برق غیر مجاز اظهار داشت:پس از جمع آوری انشعاب های غیرمجاز برق تعداد ۳۵۲ اشتراک قانونی واگذار و انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز مذکور سه میلیون و ۲۸۸هزار کیلو وات ساعت بوده است.

وی افزود: تعداد ۷۸۲ لامپ نورافکن پرمصرف غیرمجاز نیز در خردادماه از میوه فروشان مستقر در حاشیه خیابان ها در این شهرستان ها جمع آوری شد.

عباس شیاری در ادامه گفت: به استناد ماده ۵۴۳و۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمپ کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه نموده و یا اقدام به دخالت در لوازم اندازه گیری ، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق نمایند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می شوند.

وی افزود: اهواز پس از تهران بالاترین میزان مصرف برق را دارد و با توجه به محدودیت های ناشی از عدم توازن تولید و مصرف و ضرورت تامین برق شهروندان با متخلفان و استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد ضمن اینکه استفاده از برق غیرمجاز باعث می شوند در اوج گرما شهروندانی که برق قانونی دارند دچار آسیب شوند.

عباس شیاری تصریح کرد:تامین و توزیع انرژی بسیار پرهزینه است و از آنجایی که خروجی کل شبکه برق و تجهیزات آن در خدمت رفاه و آسایش مردم است، صیانت و حفاظت از شبکه به رفاه عمومی مردم منجر خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار