خرید گندم به مرز ۴ میلیون تن نزدیک شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 تیر 1401 | 11:38 ق.ظ
خرید گندم به مرز ۴ میلیون تن نزدیک شد وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید گندم از مرز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گذشت و امیدواریم امسال شرایط مطلوب‌تری را در حوزه گندم داشته باشیم.

جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به انجام سه کار مهم در سال جاری، گفت: افزایش قیمت خرید گندم به ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان که امیدی برای کشاورز است، کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود تا کم کوددهی اتفاق نیفتد و اجرای کشاورزی قراردادی که در فصل پاییز انجام می‌دهیم و گندم را با قرارداد از اول خریداری می‌کنیم.
ساداتی نژاد با اشاره به وضعیت امنیت غذایی در جهان افزود امروز حوزه کشاورزی و امنیت غذایی برای همه دنیا مهم شده و سفره غذا برای تمامی دنیا مهم است و تنها مختص به کشورمان نیست.
وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شهرستان ملکان، در خصوص مطالبات کشاورزان این شهرستان گفت: سعی کردیم در این راستا در حد وسع و امکان کمک کنیم، بخشی از این مطالبات مربوط به کانال‌های آبرسانی روستایی است که بخشی از آن در روستا‌ها شروع شده و به زودی در آبرسانی با بردن آب به نهر‌های آبی سنتی برده می‌شود تا در رفع کمبود آب به بخش کشاورزی کمک کند.
ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این منطقه ضعیف است، افزود: در این منطقه با وسعت به زودی به کمک و همراهی بانک کشاورزی تسهیلات برای کشتارگاه دام داده می‌شود که با این مهم اشتغال ایجاد می‌شود و همچنین تولید ثروت می‌کند و به دامداران منطقه امید می‌دهد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود مرکز تحقیقات در این منطقه، گفت: بنا شده تا رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تیمی را به این منطقه اعزام کند؛ فعالیت‌هایی در این مرکز برای خوراک دام انجام شده است، از آنجایی که قیمت خوراک دام بالا است، ما باید خوراک دام را ارزان کنیم تا تولید غذا برای مردم ارزان شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار