تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است

تاریخ انتشار: شنبه 11 تیر 1401 | 08:31 ق.ظ
تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است.  در اطلاعیه دیروز (۱۰ تیرماه) معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز آمده است: به دنبال انتشار خبری با عنوان بالاخره هشدار استانداری خوزستان به حقیقت پیوست  مبنی بر آلودگی آب […]

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است.

 در اطلاعیه دیروز (۱۰ تیرماه) معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز آمده است:

به دنبال انتشار خبری با عنوان بالاخره هشدار استانداری خوزستان به حقیقت پیوست  مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا؛ به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند:

تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به وبا در خوزستان گزارش نشده است. با توجه به اینکه گزارش‌هایی مبتنی بر وجود وبا در برخی از استان‌ها اعلام شده است خوشبختانه تاکنون موردی در استان خوزستان مشاهده نشده است.

لازم به توضیح است، فاسیولا یک بیماری انگلی است که بومی شمال کشور به ویژه استان گیلان است و در بسیاری از موارد بر اثر مصرف سبزیجات محلی آلوده آن مناطق ایجاد می‌شود. شیوع آن به عواملی چون حلزون میزبان واسط شرایط آب و هوایی و درجه حرارت محیط مرتبط است، فاسیولا بیشترین میزان شیوع را در مناطق معتدل و نیمه گرمسیردارد. لذا با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان موردی از این بیماری در ۱۰ سال گذشته تاکنون مشاهده نشده است.

ضمن تاکید مجدد بر رعایت اصول بهداشتی شستشوی مجدد دست‌ها و گندزدایی میوه‌جات و سبزیجات توصیه می‌شود اخبار را از منابع معتبر پیگیری فرمایید.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار