ساماندهی کودکان کار در خوزستان در گرو حمایت خیران و صنایع

تاریخ انتشار: شنبه 11 تیر 1401 | 11:52 ق.ظ
ساماندهی کودکان کار در خوزستان در گرو حمایت خیران و صنایع سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان: ساماندهی کودکان کار و تامین نیازهای خانواده‌های زیرپوشش با همکاری خیران، شرکت‌ها و صنایع امکانپذیر است.

مهران کریمیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم، بیشمار و فعالیت شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان گفت: شرکت‌ها و صنایع فعال در استان می‌توانند در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به سازمان‌های حمایتی و خدماتی از جمله بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار کمک کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار‌های سازمان‌های حمایتی و خدماتی محدود است، افزود: بنابراین برای کمک به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کودکان کار و خیابانی به کمک صنایع و شرکت‌های بزرگ استان نیاز داریم.

کریمیان بر لزوم همراهی و همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی کودکان کار تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر شیرخوارگاهی در منطقه سپیدار اهواز فعال است، ولی ساختمان آن قدیمی و فرسوده است و باید بازسازی و مناسب سازی شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد فعالیت‌ها با همکاری و کمک‌های خیران، نیکوکاران و موسسه‌های خیریه در سطح استان به سرانجام می‌رسند، گفت: انتظار می‌رود شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در رفع مشکلات خانواده‌های زیر پوشش و ساماندهی کودکان کار و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و مسائل اقتصادی همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول تعداد کودکان و نوزادان این شیرخوارگاه را حدود ۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از شرکت‌ها و صنایع خواهشمندیم برای تعمیر و تجهیز این مکان و تامین نیاز‌های شیرخواران ما را حمایت کنند.

کریمیان یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی را تهیه و اهدای جهیزیه برای نوعروسان و زوج‌های جوان زیر پوشش عنوان کرد و گفت: با همراهی خیران، نیکوکاران، شرکت‌ها و صنایع فعال در استان قادر هستیم نیاز‌های اولیه زندگی زوج‌های جوان را تامین کنیم.

وی بهزیستی را سازمانی کاملا مردمی معرفی کرد و افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های این نهاد از سوی مردم پشتیبانی و اجرا می‌شوند، بنابراین اداره‌های بهزیستی فعال در سطح استان خوزستان و مراکز نگهداری کودکان و شیرخوارگان نیز آماده دریافت مشارکت‌های مردمی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی آن‌ها هستند.

مهران کریمیان می‌گوید: سامانه پیامکی #۲۲۲۵۰*۶۶۵۵* اداره کل بهزیستی خوزستان برای دریافت کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است، همچنین این اداره آمادگی اعطای مجوز به نیکوکاران برای راه اندازی انجمن‌های خیریه را دارد.

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان؛ ۱۲۰ مرکز شبانه در سطح استان فعالیت هستند و به بیش از ۴ هزار نفر خدمات حمایتی و پرستاری ارائه می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار