استقبال کم از واکسن کرونا در خوزستان نگران کننده است

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 تیر 1401 | 11:09 ق.ظ
استقبال کم از واکسن کرونا در خوزستان نگران کننده است رئیس مرکز بهداشت خوزستان: بیماری کرونا تمام نشده و استقبال کم از تزریق واکسن و تکمیل فرآیند واکسیناسیون نگران کننده است.

سیدمحمد علوی گفت: بیماری کرونا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در کشور ایران و استان خوزستان شیوع پیدا کرد و با گذشت بیش از ۲ سال، همچنان ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن همچنان با اُفت و خیز ادامه دارد.

وی جمعیت استان را حدود ۵ میلیون نفر و میزان واکسن تزریق شده کووید-۱۹ را بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دز برای گروه‌های سنی مختلف و واجد شرایط اعلام کرد و افزود: پس تولید و واردات واکسن، به دلیل وجود کمبود‌ها در این زمینه، افراد در معرض خطر، بیماران خاص، کادر بهداشت و درمان، شاغلان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و… هدف واکسیناسیون قرار گرفتند.

علوی ادامه داد: با افزایش واردات واکسن و تولید واکسن‌های داخلی، واکسیناسیون به صورت عمومی و بدون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۵ درصد افراد در استان خوزستان، ۲ نوبت واکسن تزریق کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: تحقیق‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهند برای در امان ماندن از بیماری کرونا و خطر‌های آن تزریق ۳ دز واکسن الزامی است.

به گفته علوی؛ پوشش تزریق ۳ دز واکسن در افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان، حدود ۳۴ درصد است، این در حالی است که ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال تاکنون حتی یک دز واکسن هم تزریق نکرده اند، ضمن اینکه حدود ۲۵ درصد این افراد دز دوم واکسن کووید-۱۹ برای تزریق دز دوم مراجعه نکرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۶۶ درصد افراد دارای شرایط، دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، افزود: این موضوع نگران کننده است، زیرا وقتی پوشش واکسیناسیون کم باشد، خطر بیماری نیز وجود دارد، زیرا این بیماری از بین نرفته، اگرچه موارد ابتلا کاهش نشان می‌دهد، ولی دلیلی برای ماسک نزدن و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار