عملیات احداث مخزن ذخیره آب شهر شاوور در شهرستان کرخه آغاز شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 تیر 1401 | 11:39 ق.ظ
عملیات احداث مخزن ذخیره آب شهر شاوور در شهرستان کرخه آغاز شد مدیر آبفا شهرستان کرخه از آغاز عملیات احداث مخزن ذخیره آب در تاسیسات شهر شاوور خبر داد و گفت: برای احداث این مخزن بتنی ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مهندس جواد مراونه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود : این مخزن به منظور افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی و تعدیل فشار  شبکه توزیع آب شرب شهر شاوور و منطقه شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود : با توجه به افت فشار در برخی مناطق شهر و همچنین ماسه دهی چاه ها و ورود مستقیم  آن به شبکه توزیع که موجب کاهش کیفیت گردیده با اجرای این پروژه در آینده نزدیک شاهد رفع معضل تنش کمی و کیفی آب در این منطقه خواهیم بود و آرزوی دیرینه اهالی این منطقه برآورده خواهد شد.
مروانه ادامه داد: این پروژه از مصوبات نشست اخیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو و مدیر عامل آبفا کشور در خصوص آبرسانی به شهرهای الوان و شاوور می باشد که اجرایی شده و در آینده  نزدیک  عملیات انتقال آب از رودخانه کرخه به تاسیسات شهر الوان نیز شروع خواهد شد.

اوایل خردادماه نیز عملیات احداث مخزن ذخیره آب تاسیسات آبرسانی منطقه آهودشت شهرستان کرخه با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب آغاز شد.

با احداث این مخزن ذخیره آب مشکل آبرسانی به  ۳۸ روستای خلیفه حیدر شهرستان کرخه برطرف خواهد شد.

شهرستان تازه تاسیس کرخه به مرکزیت شهر الوان دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور ، ۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۲۰ روستا می‌باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار