تامین مواد پروتئینی از مشکلات اساسی خوزستان/ لزوم توزیع کولرهای سازمان اموال تملیکی در استان

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 تیر 1401 | 09:16 ق.ظ
تامین مواد پروتئینی از مشکلات اساسی خوزستان/ لزوم توزیع کولرهای سازمان اموال تملیکی در استان معاون هماهنگی امور اقتصادی خوزستان گفت: مهمترین رکن تنظیم بازار، سیاست‌گذاری کلان و ایجاد زنجیره کامل از تولید تا مصرف و نظارت بر این زنجیره است. آقارضا فتوحی در ستاد تنظیم بازار خوزستان که دیروز، ۱۱تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث‌های اقتصادی و مسایل مربوط به تنظیم بازار به صورت ویژه توسط دولت […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی خوزستان گفت: مهمترین رکن تنظیم بازار، سیاست‌گذاری کلان و ایجاد زنجیره کامل از تولید تا مصرف و نظارت بر این زنجیره است.

آقارضا فتوحی در ستاد تنظیم بازار خوزستان که دیروز، ۱۱تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث‌های اقتصادی و مسایل مربوط به تنظیم بازار به صورت ویژه توسط دولت در حال پیگیری است.

وی افزود: مهمترین رکن تنظیم بازار، سیاست‌گذاری کلان و ایجاد زنجیره کامل از تولید تا مصرف و نظارت بر این زنجیره است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: نظارت کامل توسط دستگاه‌های مرکزی از جمله وزارت صمت، جهاد کشاورزی و… بر بحث تولید می‌تواند به تنظیم بازار کمک شایانی ‌کند.

فتوحی با بیان اینکه مهمترین رکن تنظیم بازار، تامین کالا در حد وفور است، اظهار کرد: اگر کالا به میزان کافی در بازار باشد، قیمت خود به خود تنظیم می‌شود.

مرغداران با وجود پرداخت هزینه، نهاده به دستشان نرسیده است

وی ادامه داد: مرغداران در خوزستان دو ماه است که هزینه داده‌اند اما نهاده به دستشان نرسیده است و این چنین مشکلاتی است که زمینه ساز برهم خوردن تنظیم بازار می‌شود. در این زمینه اگر نظارت باشد شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: صرفا نباید با تخلفات برخورد کرد و بلکه باید به نظارت پیش از تولید نیز توجه داشت.

فتوحی با اشاره به برخورد تعزیرات با اصناف و واحدهای تولیدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ اصناف و واحدهای تولیدی استان حدود یک هزار میلیارد تومان جریمه شدند. امسال نیز تاکنون حدود ۷۵میلیارد تومان جریمه داشتیم.

وی با بیان اینکه باید بیشتر از نیاز بازار، کالا تامین شود تا شاهد تخلفات نباشیم، افزود: اگر کالا تامین شود، بازار خود به خود تنظیم می‌شود. در این زمینه اگر دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام دهند مشکلات کمتر خواهد شد.

فتوحی با بیان اینکه بحث مرغ و تامین مواد پروتئینی یکی از مشکلات اساسی استان است، گفت: جوجه‌ریزی در خوزستان ۱۸ تا ۲۰ درصد کمتر شده و ممکن است در آینده شرایط بازار متفاوت شود.

بستر واردات کولر برای تعاونی مرزداران فراهم شود

وی با بیان اینکه باید مشکلات استان در داخل استان حل شوند، افزود: همه چیز گران شده است و مردم پول ندارند کولر بخرند. در این زمینه باید بستر برای تعاونی مرزداران جهت واردات کولر و دیگر اقلامی که قیمت آن‌ها سر به فلک کشیده است، فراهم شود.

فتوحی ادامه داد: همچنین باید برنامه‌ریزی برای کولرهایی که در اختیار سازمان اموال تملیکی هستند انجام شود تا این کولرها در استان خوزستان توزیع شوند و در صورتی که خریدار نداشتند، سپس به دیگر استان‌ها برود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار