شهردار اسبق آبادان دستور استمهال ۶ ماهه برای پرداخت حق بیمه ساختمان متروپل داده بود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1401 | 10:02 ق.ظ
شهردار اسبق آبادان دستور استمهال ۶ ماهه برای پرداخت حق بیمه ساختمان متروپل داده بود مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: مسئله پرداخت نشدن حق بیمه ساختمانی و یا سوق دادن آن به سمت شرکت‌های خصوصی تخلف آشکاری است که از برخی شهرداری‌ها سر می‌زند.

عبدالرضا روشنی می‌گوید: در شهرداری های استان فیش های باز حق بیمه ساختمانی داریم که به دستور شهردار به سمت بیمه‌ها و شرکت‌های خصوصی سوق داده می شوند، اما این مسئله خطر جدی دارد و وقتی حادثه ای رخ دهد همه زیر سوال می‌روند.

او افزود: بر اساس صحبتی که با دادستانی شده آنها نیز اصرار دارند شهرداری‌هایی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند معرفی شوند، اما ما فعلا قصد نداریم وارد «فضای درگیری» شویم و انتظار می‌رود شهرداری ها خود نسبت به رفع این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند.

آقای روشنی همچنین شهرداری‌های خوزستان را در راس بدهکاران تامین اجتماعی دانست که ۸۶۲ میلیارد تومان بدهی دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان ۶۱ درصد مردم استان خوزستان را تحت پوشش بیمه عنوان کرد و که این رقم در سایر استان‌ها ۵۰ درصد است.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۳ میلیون و ۵۰ هزار نفر در سراسر استان تحت پوشش هستند که بر همین اساس کار تامین اجتماعی در حوزه خدمات رسانی به ویژه درمان را دشوار می‌کند.

عبدالرضا روشنی به ۶۲ هزار بازنشسته تامین اجتماعی هم اشاره کرد که با توجه به افزایش سطوح دستمزدی پرداخت هزینه‌های آنان دشوار شده.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار