قدردانی از تلاش همکاران برای حفظ و نگهداشت گور تاریخی و محوطه باستانی کشف شده در اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 تیر 1401 | 12:52 ب.ظ
قدردانی از تلاش همکاران برای حفظ و نگهداشت گور تاریخی و محوطه باستانی کشف شده در اهواز روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پیامی از تلاش همکاران معاونت راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان، پیمانکار اجرایی و حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، برای حفظ و نگهداشت گور تاریخی و محوطه باستانی کشف شده حین حفاری، تقدیر و تشکر کرد. در این پیام آمده است: بدون شک […]

روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پیامی از تلاش همکاران معاونت راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان، پیمانکار اجرایی و حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، برای حفظ و نگهداشت گور تاریخی و محوطه باستانی کشف شده حین حفاری، تقدیر و تشکر کرد.

در این پیام آمده است:

بدون شک ایران یکی از بااصالت‌ترین تمدن های تاریخی دنیا را دارد و علی‌رغم وقوع حوادث گوناگون  در طول تاریخ، پایداری و ماندگای خود را حفظ کرده است.

میراث برجامانده از گذشتگان از منظرهای مختلف دارای ارزش بالایی است و برای آیندگان اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و خوشبختانه در عصر کنونی حساسیت های عمومی به منظور حفاظت و مراقبت از آثار، ابنیه ها و بافت های تاریخی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

در ماجرای کشف یک گور تاریخی که کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز، حین حفاری با بیل مکانیکی در عملیات احداث جاده دسترسی به چاه نفت، با بقایای این اثر تاریخی روبرو شده بودند، جلوه ی دیگری از اهمیت به تمدن غنی و هویت ملی دیده شد.

دقت و هوشیاری کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بویژه همکاران معاونت راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان، پیمانکار اجرایی و حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در متوقف کردن بموقع عملیات حفاری توسط کارشناسان فنی صنعت نفت، مانع از آسیب رسیدن به آثار باستانی شد و با اطلاع رسانی درست و اصولی، بر تداوم حیات تاریخی و فرهنگی ایران تاکید نمودند.

اعتقاد داریم چنین حرکت‌هایی احساس غرور و افتخار را برای همگان به ارمغان می‌آورد و این اقدام دلسوزانه کارکنان برای نگهداشت آثار تاریخی، برگ زرین دیگری در کارنامه صنعت عظیم نفت ایران است


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار