دومین نشست مشترک مقامات ایرانی و عراقی مسئول در گذرگاه مرز بین‌المللی شلمچه برگزار شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 تیر 1401 | 08:21 ق.ظ
دومین نشست مشترک مقامات ایرانی و عراقی مسئول در گذرگاه مرز بین‌المللی شلمچه برگزار شد عصر دیروز دومین نشست مشترک مقامات ارشد ایرانی و عراقی مسئول در گذرگاه مرزی شلمچه به میزبانی طرف‌های عراقی و با هدف تسهیل در تردد زوار ایرانی و عراقی برگزار شد.

در این دیدار که «محمدرضا اسکندری» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان نماینده عالی دولت در امور مرز بین‌المللی شلمچه همچنین «عمید حمید» سرکلانتر مرزی عراق به‌عنوان نماینده عالی دولت مرکزی به‌عنوان مقامات ارشد در شلمچه حضور داشتند، بر ضرورت تسهیل در امور زوار ایرانی و عراقی متردد از مرز بین‌المللی شلمچه تأکید کردند.

در این دیدار و نشست همچنین نیاز طرف‌های عراقی برای بهبود خدمات‌رسانی در مرز شلمچه عراق نیز مطرح شد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ، نماینده‌ای ویژه‌ را در جهت پیگیری نیازمندی‌های طرف عراقی مأمور ساخت.

از دیگر مصوبات این جلسه افزایش گیت‌های طرف عراقی برای پذیرش زوار ایرانی بود که مقرر شد پذیرش زوار در بازه زیارت اربعین حسینی از مرز شلمچه با ۵۶ گیت گذرنامه از سوی طرف‌های عراقی صورت پذیرد.

در این نشست علاوه بر طرح موضوعات اختصاصی از سوی مقامات عراقی مسئول در گذرگاه مرزی شلمچه با همتایان ایرانی، بر رفع موضوعات با همکاری‌ و هم‌افزایی تأکید شد، همچنین از سوی طرف عراقی و طرف ایرانی، نمایندگانی به‌منظور پیگیری مصوبات جلسه همچنین تسریع در عملیات اجرایی آن تعیین و معرفی شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار