روند توسعه تجارت میان ایران و عراق باید شتاب بیشتری بگیرد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 09:32 ق.ظ
روند توسعه تجارت میان ایران و عراق باید شتاب بیشتری بگیرد نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه باید روند توسعه تجارت میان این دو کشور شتاب بیشتری بگیرد، گفت: باید بتوانیم سهم ایران از بازارهای عراق را افزایش دهیم. شهلا عموری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق به صورت رسمی منعقد شده است، اظهار کرد: […]

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه باید روند توسعه تجارت میان این دو کشور شتاب بیشتری بگیرد، گفت: باید بتوانیم سهم ایران از بازارهای عراق را افزایش دهیم.

شهلا عموری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق به صورت رسمی منعقد شده است، اظهار کرد: مفاد این تفاهم نامه‌های رسمی که طی سال‌های اخیر میان دو کشور ایران و عراق منعقد شده باید اجرایی شود تا شاهد توسعه اقتصاد و رشد روابط اقتصادی میان این دو کشور باشیم.

وی افزود: باید روند توسعه تجارت میان ایران و عراق شتاب بیشتری بگیرد تا هر دو کشور بتوانند از منافع یکدیگر بهره‌مند شوند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: ایران و عراق به عنوان کشورهای همسایه، دوستی و همکاری‌های بسیار خوبی در منطقه دارند اما این همکاری‌ها باید منجر به توسعه روابط اقتصادی و در نهایت رشد اقتصاد دو کشور شود و صرفا نباید در مرحله تفاهم نامه و قرارداد باقی بماند.

عموری با بیان اینکه رشد روابط اقتصادی میان ایران و عراق باید به شکلی باشد تا برای هر دو کشور منافع اقتصادی در پی داشته باشد، عنوان کرد: همکاری‌های میان دو کشور باید در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف توسعه یابد و ما نیز باید بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل توان تولیدکنندگان داخل و همچنین ظرفیت‌های مختلف کشور را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی میان ایران و عراق وجود دارد و این تفاهم‌نامه‌ها از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند، باید با همکاری دولت و بخش خصوصی از آن‌ها به منظور رشد مبادلات تجاری استفاده کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح‌ کرد: به منظور رشد مبادلات تجاری با کشور عراق و رونق صادرات، باید بسته‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی به منظور تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی تدوین شود.

عموری در پایان گفت: برای انجام چنین کاری و حضور فعال و مستمر در بازار عراق باید با همکاری دولت و بخش خصوصی برنامه‌ای مدون، جامع و کاربردی تدوین شود تا بتوانیم سهم ایران از بازارهای عراق را افزایش دهیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار