عضویت اتاق بازرگانی اهواز در شورای جهانی ICC به تصویب رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 10:22 ق.ظ
عضویت اتاق بازرگانی اهواز در شورای جهانی ICC به تصویب رسید رئیس اتاق بازرگانی اهواز از عضویت این اتاق در شورای جهانی ICC خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است که کمک به توسعه اقتصادی در سطح جهان از اهداف آن محسوب می‌شود.

شهلا عموری چهارشنبه اظهارداشت: اتاق بازرگانی اهواز به واسطه برخورداری از توانمندی‌ کارشناسی در حوزه‌های مختلف، همراستا با الگوهای توسعه‌ای فعالیت شورای جهانی ICC شناخته شد.

وی ادامه‌داد: از جمله این توانمندی‌ها می‌توان به بدنه کارشناسی فعال در حوزه بهبود محیط کسب و کار (دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان)، مرکز داوری، بخش اطلاع رسانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی و استاندارد اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گسترش تعامل اقتصادی بین‌المللی، مسائلی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن‌سازی مقررات بین‌المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی را از اهداف ICC دانست و گفت: دفاع از بخش خصوصی کشورها و تلاش برای توسعه و تسهیل تجارت داخلی و خارجی از مهمترین چشم‌اندازهای این سازمان است.

عموری عضویت اتاق در شورای جهانی ICC برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای فعالان اقتصادی استان خوزستان را کاربردی عنوان‌کرد و افزود: در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال، عضویت اتاق بازرگانی اهواز در نشست شورای جهانی اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC World Council) ثبت و تایید شد.

وی از جمله مزایای عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) را ارتباط با جامعه کسب و کار جهانی و امکان شرکت در نشست‌های مرتبط با ICC، ارتباط با شرکت‌های بزرگ و فعال بین‌المللی، ارتباط با متخصصان حوزه تجارت و حل و فصل اختلافات تجاری و همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط با تسهیل تجارت و دریافت گواهی معتبر مورد تائید ICC  بیان‌کرد و ادامه‌ داد: ارائه خدمات مشورتی تخصصی در حوزه‌های حقوقی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، گمرکی، مالیاتی به منظور رفع نیازها و مشکلات جوامع کسب و کار و تجار بین‌المللی و تسهیل تجارت فرامرزی از برجسته ترین مزیت های عضویت درICC محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، اتاق بازرگانی متولی ارائه مشاوره های اقتصادی به قوای سه گانه و تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی در کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار