معاون وزیر صمت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع معدن در کشور در دست اکتشاف است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 08:51 ق.ظ
معاون وزیر صمت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع معدن در کشور در دست اکتشاف است معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از کشور که احتمال وجود مواد معدنی بیشتری را دارند در دست بررسی و اکتشاف است تا در صورت تایید به عنوان معدن مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

علیرضا شهیدی روز سه‌شنبه در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن کشور در محل هتل پارس اهواز با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان زمین شناسی اکتشاف معدن است، افزود: متاسفانه در موارد زیادی معدن کشف می‌شود اما مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد و باید این موضوع در کشور آسیب شناسی شود.

وی گفت: تفاهمنامه‌ای بین ۲ سازمان زمین شناسی و ایمیدرو منعقد شد که برای تهیه اطلاعات پایه مناطق معدنی کشور،طرحی به نام تحول زمین شناسی و اکتشافی انجام شود که از مهر پارسال عملیاتی شده است.
شهیدی ادامه داد: این طرح پارسال، ابتدا در خراسان جنوبی در مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع آغاز شد.

انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی از مناطق معدنی در ایران

وی گفت: انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی از مناطق معدنی در ایران از دیگر برنامه‌های این سازمان است که برای این کار ۲ بالگرد تخصصی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مفرر شده این طرح در مدت ۲ سال اجرا، و اطلاعات پایه تهیه و در اختیار سازمان ایمیدرو قرار داده شود.
وی افزود: اکتشاف ذخایر پنهان از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار دارد؛ بسیاری از شرکت‌ها تنها  اکتشافات در سطح زمین را انجام می‌دهند اما با این اقدام می‌توان از منابع زیرزمین نیز مطلع شد که در خراسان جنوبی به اطلاعات خوبی در این بخش رسیده‌ایم.
شهیدی ادامه داد: یکی‌از اهداف این طرح آموزش است که با انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌ها در نظر داریم فعالان این حوزه را آموزش و تربیت کنیم؛ داشتن نیروی متخصص یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های این بخش است.

وی گفت:متاسفانه بخش خصوصی در حوزه معدن بسیار ضعیف شده است.

بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن روز سه‌شنبه با حضور جمعی از فعالان معدن از سراسر کشور و مسوولان کشوری و استانی در هتل پارس اهواز آغاز به کار کرد.این اجلاس به مدت ۲ روز به صورت تخصصی به  موضوعات مختلف معدن می‌پردازد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار