قیمت هر شانه تخم‌مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان، گران‌فروشی است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401 | 10:06 ق.ظ
قیمت هر شانه تخم‌مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان، گران‌فروشی است رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه تخم‌مرغ موردنیاز کشور تامین است، گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان ۸۰ هزار تومان است و عرضه آن با نرخی حدود ۱۰۰ هزار تومان گران‌فروشی و اجحاف به مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

«حمیدرضا کاشانی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص انتشار اخباری مبنی بر عرضه قیمت هر شانه تخم‌مرغ به قیمت ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار، افزود: در پی اصلاح نظام ارزی، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان توسط دولت اعلام شد، درحالی‌که اکنون در واحدهای تولیدی با قیمتی بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نرخ مصوب دولت برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ، باید هر شانه ۳۰تایی این محصول با نرخ ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و عرضه آن با قیمت‌هایی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار تصریح کرد:  اکنون هر شانه تخم‌مرغ ۳۰تایی در میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان است

کاشانی گفت: با توجه به آزادسازی نرخ ارز، قیمت اعلامی  دولت برای دوره گذار بوده  و مقرر بود این نرخ به قیمت واقعی برسد؛ زیرا اکنون قیمت مصوب تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی با مؤلفه‌های اصلی تولید همخوانی ندارد، به طوری که اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۸ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان تخم‌مرغ طی دو ماه اخیر این محصول را حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب دولتی و ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی فروخته‌اند.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با تاکید بر اینکه قیمت فعلی تخم‌مرغ برای واحدهای تولیدی مورد قبول نیست، افزود: مسئولان امر قول داده‌اند که قیمت اعلامی برای دوره گذار اصلاح نظام ارزی بوده و از ابتدای شهریورماه قیمت‌ها اصلاح می‌شود.

حذف ۹ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار طی یک ماه

این مقام صنفی بیان کرد: با توجه به ضرر تولیدکنندگان تخم‌مرغ طی یک تا دو ماه اخیر، ماه گذشته ۹ میلیون قطعه از مرغ‌های تخم‌گذار ما از چرخه تولید خارج و حذف شدند که در صورت ادامه این روند برای ۶ماهه دوم سال با کمبود این محصول روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر قیمت تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی واقعی نشود، به طور حتم با کاهش  انگیزه تولیدکننده، خطر عدم تداوم تولید و حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار روبرو خواهیم شد.

کاشانی از دولت خواست تا با اصلاح قیمت تخم‌مرغ از کاهش تولید این محصول جلوگیری شود.

پیشنهاد کالابرگ برای خرید تخم‌مرغ در حمایت از مصرف‌کننده

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه نگرانی ما علاوه بر ضرر تولیدکنندگان، حمایت از مصرف‌کنندگان است افزود: پیشنهاد داده‌ایم تا دولت با ارائه کالابرگ برای این محصول از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت لازم را به  عمل آورد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار