انجام ۴۹ هزار بازرسی از بازار خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401 | 08:23 ق.ظ
انجام ۴۹ هزار بازرسی از بازار خوزستان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۴۹ هزار بازرسی در سه ماه گذشته از بازار خوزستان انجام گرفت که منجر به تشکیل چهار هزار پرونده تخلف شد.

امیر حسین نظری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: در ۲۵ روز گذشته پنج هزار بازرسی از بازار خوزستان انجام شد که منجر به تشکیل ۶۰۰ پرونده تخلف گردید.

او ادامه داد: ۱۰۰ نیرو از ادارات حراست دستگاه‌های دیگر و بسیج اصناف برای مشارکت در بازرسی به سازمان صمت خوزستان کمک کردند و به همین دلیل بازرسی‌ها بیشتر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  در ادامه با بیان اینکه بخش شوینده‌ها بسیار وسیع است و بازار پر رونقی دارند گفت: تصمیم گیری در حوزه شوینده‌ها در کشور متمرکز است و انجمن این حوزه به دنبال افزایش قیمت شوینده‌هاست.

این مقام مسئول می‌گوید:  بالغ بر ۱۰ نوع شوینده در خوزستان تولید می‌شود که تلاش کردیم قیمت شوینده‌ها را به نرخ قبلی برگرداندیم.

آقای نظری گفت: واردات کالا از حوزه تعاونی مرزنشینان، دریچه‌ای برای تامین نیاز بازار به کالای خانگی است که می‌تواند در تعدیل قیمت در این بخش موثر باشد.

مدیر فروش شرکت سیمان خوزستان  نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴۰ هزار تن سیمان از سوی این شرکت در بازار خوزستان عرضه شده است.

احسان نظری با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیمان در این شرکت تولید می‌شود، گفت: سیمان صادرات محور است، معمولا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای داخل استان استفاده می‌شود و باقی تولید به خارج از استان ارسال می‌شود.

او گفت: اگر محدودیتی در مصرف برق نداشته باشیم در تولید سیمان با مشکل روبه رو نخواهیم شد.

به گفته مدیر فروش شرکت سیمان خوزستان،   قیمت فعلی سیمان کیسه‌ای ۵۳۰ هزار ریال است.

این مقام مسئول می‌گوید: وزارت صمت از چندی پیش صادرات سیمان را ممنوع کرده که این بخشنامه باعث کاهش درآمد کارخانجات سیمان، و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

آقای نظری گفت: سیمان هم اکنون در بورس عرضه می‌شود و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار