ورودی فاضلاب به کارون در اهواز تا نیمه سال آینده حذف می‌شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 تیر 1401 | 17:38 ب.ظ
ورودی فاضلاب به کارون در اهواز تا نیمه سال آینده حذف می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال ۱۰ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون را حذف کنیم و تا نیمه سال آینده طبق برنامه ورودی فاضلاب به کارون در کلانشهر اهواز کاملا حذف خواهد شد . محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به بهره برداری از شبکه فاضلاب و کلنگ […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال ۱۰ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون را حذف کنیم و تا نیمه سال آینده طبق برنامه ورودی فاضلاب به کارون در کلانشهر اهواز کاملا حذف خواهد شد .

محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به بهره برداری از شبکه فاضلاب و کلنگ زنی شبکه توزیع آب و انشعابات خانگی در کوی طاهر اهواز با حضور سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: بهره برداری از شبکه فاضلاب و کلنگ زنی شبکه توزیع آب و انشعابات خانگی در منطقه کوی طاهر اهواز با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی و آغاز شده است.

وی افزود: اجرای شبکه فاضلاب در منطقه کوی طاهر اهواز به طول حدود ۱۰۰۰۰متر لوله گذاری بوده و جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و اعتبار این پروژه ۱۱ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: با توجه به عزم دولت سیزدهم و نگاه رئیس جمهور و وزیر نیرو روند اجرایی پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجرا است و یکی از مناطق، کوی طاهر است که با بهره برداری از این پروژه مشکل فاضلاب چندین ساله این منطقه برطرف شده است.

کرمی نژاد به پروژه اصلاح شبکه آب کوی طاهر اشاره کرد و گفت: روند اجرایی توسعه، اصلاح و بازسازی ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و انشعابات خانگی منطقه کوی طاهر از روز گذشته آغاز شد.

وی افزود: این پروژه به طول ۳ کیلومتر خط اصلی و ۷ کیلومتر انشعابات خانگی در مساحت ۱۱ هکتار در منطقه کوی طاهر اجرایی می شود؛ اعتبار این پروژه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است

کرمی نژاد تصریح کرد: کوی طاهر یکی از مناطق حاشیه شهر اهواز است. زمستان گذشته به این منطقه آمدم و دیدم مشکلات بسیار زیادی در زمینه فاضلاب در این منطقه وجود داشت که با انتخاب پیمانکار و در مدت زمان ۴ ماه فاضلاب کوی طاهر تمام شد و این پروژه روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به تصفیه خانه سوم اهواز خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمام حاشیه اهواز که شامل ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی، گلدشت و گلبهار و سایر مناطق اطراف اهواز می شود در حال کار است و باید تصفیه خانه سوم فاضلاب در منطقه گلدشت احداث شود تا مشکلات فاضلاب در این مناطق به صورت کامل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب اهواز عنوان کرد: در حال حاضر پروژه فاضلاب اهواز در ۱۵۶ نقطه همزمان در حال کار بوده و روند اجرایی پروژه فاضلاب اهواز به نقطه خوبی رسیده است.

کرمی نژاد گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال ۱۰ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون را حذف کنیم و تا نیمه سال آینده طبق برنامه ورودی فاضلاب به کارون در کلانشهر اهواز کاملا حذف خواهد شد .

مدیر عامل آبفا خوزستان تصریح کرد: از مجموع ۲۸۰ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در اهواز ۲۵۸ کیلومتر آن اصلاح شده که تقریبا ۹۲ درصد از شبکه فاضلاب اهواز اصلاح شده است.

وی با اشاره به تابستان امسال در مقایسه با سال های گذشته و عزم دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را یکبار برای همیشه حل کند و ما در مجموعه آبفا شبانه روز پیگیر هستیم تا روند اصلاحی زیرساخت های آب و فاضلاب را مردم ببینند و قابل توجه است که تابستان امسال بهترین وضعیت ابرسانی نسبت به سال های قبل در خوزستان را داریم و این نشان از عزم جدی دولت در خوزستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار