تخریب و آزادسازی حریم و بستر رودخانه بالارود انجام شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401 | 09:26 ق.ظ
تخریب و  آزادسازی حریم و بستر رودخانه بالارود انجام شد رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان از تخریب و آزادسازی حریم و بستر رودخانه بالارود واقع در شهرستان اندیمشک در روز یک شنبه بیست و ششم تیر ماه خبر داد.

علی غلامعلی نژاد گفت: عملیات قلع و قمع ساخت و سازهای احداثی در حریم و بستر رودخانه و تخریب ۷۰ قطعه باغ ویلا و ساخت و سازهای غیر مجاز درحریم و بستر رودخانه بالا رود صورت گرفت و ۳۰ هکتار از اراضی تصرف شده آزاد شد.

وی با بیان اینکه عملیات تخریب با دستور قضایی مقام دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک انجام گرفته است؛ افزود: با همکاری نیروی انتظامی، اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان و اداره امور آب شهرستان اندیمشک این عملیات با موفقیت انجام شد.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه ضروری است قبل از هرگونه خرید و فروش و یا ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها از ادارات امور آب و ادارات وابسته به سازمان آب و برق خوزستان استعلام گرفته شود؛ تصریح کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها ممنوع می باشد مگر با موافقت وزارت نیرو  و اگر خلاف این قانون ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه انجام شود دستور فوری تخریب توسط دادستان صادر می گردد.

غلامعلی  نژاد ادامه داد: از مردم عزیز تقاضا می شود از تصرف حریم رودخانه ها و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز خودداری کنند زیرا در غیر این صورت عیان ساخته شده تخریب می شود.

وی  آب را از منابع ملی و بستر و حریم رودخانه ها را جزو اموال عمومی خواند و گفت: از جنبه تخصصی و به لحاظ مهندسی رودخانه ، تجاوز به بستر رودخانه ، ریسک وقوع  سیلاب را افزایش می‌دهد و  سیلاب را به نقاطی هدایت می‌کند که در گذشته مورد هدف رودخانه نبوده است ؛ بنابراین حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها به طور مستقیم در مدیریت سیلاب، موثر است.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان در پایان یادآور شد: اگر در بستر طبیعی رودخانه‌ها سازه‌ای ایجاد شود و پهنه طبیعی رودخانه را تغییر دهد،باعث کاهش تاب آوری رودخانه در مقابل سیلاب‌های احتمالی خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار