افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 1 مرداد 1401 | 11:07 ق.ظ
افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در اهواز ویروس کرونا در پیک هفتم، کودکان بسیاری را درگیر و آمار بستری آن‌ها در بیمارستان ابوذر اهواز افزایشی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان گفت:حدود ۸۰ درصد ظرفیت بخش عادی و حدود ۵۰ درصد بخش ویژه اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز نیز تکمیل شده است. افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در اهواز

در رنگبندی جدید کرونا، شهرستان رامهرمز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کارون و امیدیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گفتنی ست،از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

با بروز علائم رایج فرض بر این است که کودک شما به کرونا مبتلا شده است، مگر اینکه نتیجه تست PCR خلاف آن را نشان دهد. در هر صورت، پس از مشاهده علائم، باید اقدامات درمانی و مراقبتی را شروع کنید. اگر علائم مربوط به کووید ۱۹ باشند، با گذشت ۴۸ ساعت از شدت آن‌ها کاسته نمی‌شود و در عین حال به دارو‌های رایج برای درمان نیز پاسخ نمی‌دهند. از آنجا که کودک در بیان شرح حال خود ناتوان است، به دقت دمای بدن، وضعیت تنفس، تغذیه و سلامت کلی او را بررسی کنید.

در قدم اول سعی کنید کودک در مکان‌های آلوده مانند بیمارستان و مراکز درمانی حضور نداشته باشد. با دیدن اولین علائم شاید بهتر باشد از مشاوره‌های تلفنی یا آنلاین استفاده کنید. متخصصان می‌توانند اقدامات اولیه درمانی را در همین مرحله انجام دهند.

قرنطینه کردن کودکان کمی سخت‌تر از بزرگسالان است. این کار باعث استرس در کودک می‌شود. با توجه به نکات بهداشتی سعی کنید در مدت زمان قرنطینه با کودک همراه شوید.
به رژیم غذایی کودک توجه کافی داشته باشید. از مایعات و خوراکی‌هایی استفاده کنید که سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارند.

با کودک راجع به بیماری و وضعیت سلامتی‌اش صحبت کنید. به او اطمینان دهید که در آینده به طور کامل سلامتی خود را بدست می‌آورد. این همدردی باعث کاهش اضطراب او خواهد شد.
کلیه وسایل بازی کودک را به طور مرتب ضدعفونی کنید.

دارو‌ها را طبق دستور مصرف کنید. دوز دارو را کم و زیاد نکنید و از قطع کردن خودسرانه دارو‌ها اجتناب کنید.

چگونه از ابتلای کودکان به کرونا پیشگیری کنید؟
اگر شما یا فرزندتان واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اید، اقدامات زیادی هست که می‌توانید انجام دهید تا از ابتلا خود و خانواده‌تان به ویروس کرونا و سرایت دادن آن به دیگران پیشگیری کنید. CDC و سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کنند که شما و خانواده‌تان موارد زیر را رعایت کنید:

دست‌های خود را تمیز نگه دارید
دست‌های خود را مکرراً با آب و صابون و به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید یا از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل با حداقل ۶۰ درصد الکل استفاده کنید. هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال کاغذی بپوشانید. دستمال کاغذی استفاده‌شده را دور بیندازید و دست‌های خود را بشویید. از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خود خودداری کنید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار