رییس اتاق بازرگانی اهواز توضیح داد

توسعه اقتصادی در کشور چگونه محقق می‌شود؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 مرداد 1401 | 09:55 ق.ظ
توسعه اقتصادی در کشور چگونه محقق می‌شود؟  رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: توسعه اقتصادی در داخل کشور زمانی حاصل می‌شود که نگاه، کاهش تاثیر نفت در اقتصاد و همچنین متنوع کردن اقتصاد باشد.

شهلا عموری، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسیر توسعه اقتصادی کشور دقیقا از مسیر توسعه خارجی به ویژه از مسیر توسعه روابط با همسایگان می‌گذرد. در این زمینه رفع عمده موانع موجود در توان بخش خصوصی نیست و به ورود قوی و محکم دولت نیازمند است.

وی افزود: پیش از تدوین استراتژی توسعه روابط بین المللی در داخل کشور، باید ابتدا استراتژی توسعه صنعتی کشور را ترسیم کنیم و سپس با رویکرد توسعه تجارت خارجی آن را به روز رسانی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: توسعه اقتصادی در داخل کشور زمانی حاصل می‌شود که نگاه، کاهش تاثیر نفت در اقتصاد و همچنین متنوع کردن اقتصاد باشد و این مسایل در دستور کار قرار بگیرند.

عموری عنوان کرد: بهبود محیط کسب و کار، جذب سرمایه‌گذار خارجی و ایجاد اقتصاد رقابت پذیر و متنوع از جمله مسایلی است که در صورت همکاری دولت با بخش خصوصی می‌تواند زمینه ساز توسعه و رشد و اقتصادی کشور باشد و شرایط را برای بهبود وضعیت فعلی مهیا کند.

وی در خصوص بازار کشور عراق افزود: بخش خصوصی همواره بر اهمیت توسعه تجارت به ویژه مراودات تجاری با کشور عراق به عنوان کشوری که مرزی طولانی با ۵ استان ایران دارد، تاکید دارد.

عموری ادامه داد: نباید به بازار عراق به عنوان یک بازار ۵ میلیونی نگاه شود زیرا هر استان عراق می‌تواند از چندین استان کشور ما واردات داشته باشد و باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اتاق بازرگانی در راستای توسعه روابط تجاری با کشور عراق و مراودات اقتصادی برد-برد، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی استان‌های مختلف کشور با ظرفیت‌های متفاوت را در دستور کار خود قرار داده است تا زمینه توسعه اقتصادی به کمک بخش خصوصی در کشور فراهم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار