رشد ۲۵ درصدی خرید گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 مرداد 1401 | 10:10 ق.ظ
رشد ۲۵ درصدی خرید گندم در خوزستان باتوجه به کم آبی در استان ،میزان خرید گندم در سال جاری به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه افزایش بهره‌وری از منابع آب باید سرلوحه تمام اعضای شورای کشاورزی استان قرار بگیرد، گفت: باتوجه به کم آبی میزان خرید گندم در سال جاری به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشت؛ همچنین سطح کشت بسیاری از محصولات در خوزستان با افزایش همراه بود. رشد ۲۵ درصدی خرید گندم در خوزستان
 
فتوحی افزود: تامین مدیریت آب برای کشت پاییزه و ادامه ایجاد استخر و مه‌پاش برای دام‌ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار باشد.

وی با بیان اینکه مصرف آب باید بهینه شود، افزود: افزایش بهره‌وری از منابع آب در خوزستان باید سرلوحه تمام اعضای شورای کشاورزی استان قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: منابع آب زیادی به سمت صنایع نیشکری می‌رود که با توجه به اقتصادی بودن چغندر قند این محصول باید کم کم جایگزین آن شود تا صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولان شیلات استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها موظف هستند تا مصرف واقعی مراکز شیلات را کنترل و رصد کنند و از نظر صرفه اقتصادی آن را بررسی کنند.

فتوحی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: طرح‌های دریا محور مانند پرورش ماهی در قفس در اولویت شیلات باشد.

وی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُنی گندم و افزایش تولید آن با توجه به کم‌آبی، تشریح کرد: میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان میزان تولید کلزا در سال گذشته را ۱۰ هزار تُن و ۱۰۰ تُن و سال جاری را بیش از ۷۸ هزار تُن اعلام کرد و افزود: تامین بذر محصولات کشت پاییزه و تولید چغندر قند نیز آمار خوبی داشت که باید در سال‌های آینده این میزان بهبود یابد.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی نیز موظف شد در تولید محصولات افزایش بهره‌وری را داشته باشد و بهره‌وری آبیاری را به عنوان مهم‌ترین فاکتور مدنظر خود قرار دهد.

فتوحی گفت: انجمن صنفی کشاورزان نیز به عنوان بازوی اجرایی به جهاد کشاورزی، کشاورزان و دیگر دستگاه‌ها کمک و با ارائه گزارش‌های دقیق به توسعه کشاورزی کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان همچنین از اجرای پایلوت طرح کشت علوفه توسط یکی از شرکت‌های این حوزه و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه خبرداد که در صورت موفق بودن طرح توسعه خواهد یافت.

وی در پایان به افزایش میزان سطح کشت حبوبات، ذرت، سویا، سبزی و صیفی، کنجد و سورگوم در استان در سال جاری اشاره کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار