مراجعه بیش از ۴۹۰۰ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی خوزستان در روز گذشته

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 مرداد 1401 | 08:20 ق.ظ
مراجعه بیش از ۴۹۰۰ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی خوزستان در روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۴ هزار و ۹۴۹ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی خوزستان در شبانه‌روز گذشته خبر داد. دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به روند افزایشی بیماری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۹۴۹ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۴ هزار و ۹۴۹ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی خوزستان در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به روند افزایشی بیماری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۹۴۹ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی استان خوزستان مراجعه کردند که از ۸۶۳ نفر نمونه گرفته شد و تست ۴۰۱ مورد مثبت شده است.

وی افزود: ۲۵ نفر از موارد مثبت شناسایی شده در این مدت بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:  در حال حاضر ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ۷۶ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند که ۱۳ نفر از این تعداد بدحال هستند.

سرمست در خصوص روند واکسیناسیون تصریح کرد: استقبال از واکسیناسیون زیاد نیست اما در صورت استقبال و احساس نیاز مراکز واکسیناسیون قابل توسعه است.

وی با بیان اینکه واکسن‌های خوبی برای دُزهای یادآور در دسترس است، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار نفر در استان خوزستان برای تزریق واکسن مراجعه کردند در حالی که قبلا در یک شبانه‌روز تا بالای ۶۰ هزار نفر هم برای تزریق واکسن مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در استان خوزستان پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۸۶ درصد، نوبت دوم ۷۴.۵ درصد و نوبت سوم ۳۵ درصد است. پوشش نوبت اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۵ درصد و نوبت دوم ۶۹ درصد و پوشش واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال ۱۴ درصد است.

سرمست بیان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، اکنون فرصت مناسبی برای واکسیناسیون این افراد است تا در زمان آغاز مدارس پوشش واکسیناسیون آن‌ها کامل شده باشد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار