تداوم بارش‌های سیل‌آسا در چند روز آینده و گسترش آن به سایر استان‌ها

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 مرداد 1401 | 12:04 ب.ظ
تداوم بارش‌های سیل‌آسا در چند روز آینده و گسترش آن به سایر استان‌ها کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره بارش‌های امروز و فردا از صدور هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان خبر داد و اعلام کرد: بارش‌های سیل‌آسا در کشور طی چند روز آینده تداوم خواهد داشت و شاهد گسترش دامنه آن به سایر استان‌ها خواهیم بود.

فریبا گودرزی، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: امروز برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری شدت بارش‌ها در جنوب شرق و جنوب کشور خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:برای روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از شرق، مرکز و جنوب غرب هم بارش‌ها را خواهیم داشت.

گودرزی اضافه کرد: برای امروز و فردا بارش‌ها در سیستان و بلوچستان و نیز جنوب کرمان و هرمزگان در حد هشدار قرمز است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه استان فارس هم به این استان‌ها اضافه می‌شود که بارش‌ها در حد هشدار قرمز خواهد بود و هموطنانمان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز همچنین در برخی از مناطق غرب، جنوب غرب و برخی از نقاط استان‌هایی مانند سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد، وزش باد شدید موقتی و  خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دریای جنوب امروز و در چند روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی درباره وضعیت جوی تهران، بیان کرد:امروز و بخصوص در ساعات بعدازظهر برای آسمان تهران وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است که بیشترین دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار