موافقت با آزادی ۲۸ زندانی ندامتگاه مرکزی اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 مرداد 1401 | 08:39 ق.ظ
موافقت با آزادی ۲۸ زندانی ندامتگاه مرکزی اهواز در بازدید رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هیات همراه وی از زندان مرکزی اهواز، زمینه آزادی ۲۸ نفر از زندانیان این ندامتگاه فراهم شد. علی دهقانی در حاشیه بازدید از ندامتگاه مرکزی اهواز در جلسه با مسئولان اداره کل زندان‌های خوزستان گفت: باید تلاش کرد با غربالگری مستمر و صحیح و استفاده درست و […]

در بازدید رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هیات همراه وی از زندان مرکزی اهواز، زمینه آزادی ۲۸ نفر از زندانیان این ندامتگاه فراهم شد.

علی دهقانی در حاشیه بازدید از ندامتگاه مرکزی اهواز در جلسه با مسئولان اداره کل زندان‌های خوزستان گفت: باید تلاش کرد با غربالگری مستمر و صحیح و استفاده درست و بجا از ارفاقات و امتیازات قانونی، جمعیت کیفری سطح استان تعدیل شود.

رئیس شورای قضایی استان خوزستان ادامه داد: زندان جای محکومانی است که وجود آنان در جامعه به واسطه اعمال مجرمانه‌شان، برای شهروندان خطرآفرین و آسیب‌رسان باشد و چنانچه غربالگری و پالایش زندانیان به طور صحیح و مستمر انجام شود، می‌توان زمینه آزادی تعدادی از محکومان جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

وی ادامه داد: دادرسی الکترونیکی نیز باید در سراسر استان اجرایی شود و از اعزام فیزیکی زندانی به دادگاه‌ها و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری شود.

دهقانی گفت: استفاده از پابند الکترونیکی نیز باید در اولویت قرار گرفته و از ظرفیت این ارفاق قانونی ارزشمند بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازدید از زندان توسط قضات، روسا و دادستان‌ها، گفت: تلاش ما بر این است که ماهانه به همراه سایر مسئولان از زندان بازدید و از نزدیک شاهد مسائل زندان و رفتار زندانیان و پرونده‌های آنان باشیم و درخواست‌های آنان را بررسی کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان در جریان بازدید از زندان مرکزی اهواز به درخواست قضایی ۱۴۰ نفر از مددجویان رسیدگی و در نهایت با آزادی ۲۸ نفر از آنان با استفاده از ارفاقات قانونی و تاسیسات حقوقی موافقت کرد.

در ادامه این دیدار از بخش های مختلف ندامتگاه مرکزی اهواز نیز بازدید به عمل آمد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار