۲ درصد کارکنان دولت در خوزستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 مرداد 1401 | 12:00 ب.ظ
۲ درصد کارکنان دولت در خوزستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه ۵۲ درصد کارکنان دولت در این استان، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، نسبت به افزایش موارد بیماری هشدار داد.

ولی اله حیاتی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در محل استانداری، بیان کرد: موضوع کرونا به ویژه سویه جدیدی که در سراسر کشور ظهور پیدا کرده بسیار جدی بوده و همه باید نگاه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز اهتمام لازم توسط دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد نشده است افزود: خوزستان دارای ۱۵۶ هزار و ۳۱۳ کارمند دولتی است که ۹۳ درصد آنها یک دُز واکسن تزریق کرده‌اند یعنی حدود ۶ هزار و ۶۸۵ نفر اصلا واکسن نزده‌اند که شاید بیماری زمینه‌ای داشته و یا شرایط تزریق واکسن را نداشتند. انتظار داریم اداره کل بازرسی استانداری این افراد را شناسایی کرده و اگر چنانچه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند باید سریع واکسن خود را تزریق کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: ۸۸ درصد کارکنان دولت در خوزستان ۲ دُز و ۴۸ درصد نیز سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ همچنین تزریق دُز چهارم در بین کارکنان دولت، هفت درصد است. 

وی ادامه داد:طرح غربالگری شهید سلیمانی باید با جدیت در خوزستان پیگیری شود و فرمانداری اهواز وظیفه دارد که خودروهای لازم را در اختیار طرح قرار دهد. همچنین انتظار داریم که فرمانداران بحث گشت‌های مشترک را مجدد پیگیری کنند.

حیاتی گفت: کمیته‌ای ذیل ستاد مدیریت کرونا خوزستان با عنوان کمیته مراسمات محرم و صفر با مسوولیت سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید مجدد فعال شود. برگزاری مراسمات بر اساس رنگبندی شهرها و مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود به این شکل که اگر شهری در وضعیت قرمز بود باید طبق مصوبه انجام مراسمات در فضای باز و با تعداد مشخص برگزار شود.

وی با بیان اینکه بحث زدن ماسک و واکسیناسیون باید همچنان در دستور کار قرار بگیرد ادامه داد: لازم است که اداره کل بازرسی استانداری مجدد از حضور بازرسان افتخاری استفاده کرده و با همان شدت قبل، بازرسی از اماکن، ادارات دولتی و بخش های خصوصی مدنظر باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به نزدیکی اربعین، کادر دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان و اهواز در مرزهای شلمچه و چذابه حضور دارند. در مرز شلمچه درمانگاهی مجهز به ۷۰ تخت وجود دارد که مشکل برق آن حل شد و همچنین قرار شد که ارتش یک بیمارستان صحرایی در مرز چذابه احداث کند.

وی افزود: مراقبت‌های سندرومیک باید در هر ۲ مرز شلمچه و چذابه توسط دانشگاه‌های مربوطه انجام شود؛ همچنین لازم است که مکانی برای استراحت کادر بهداشتی در مرزها مدنظر باشد.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار