تلاش برای احیای تجارت پررونق با کشور عراق

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مرداد 1401 | 09:15 ق.ظ
تلاش برای احیای تجارت پررونق با کشور عراق نائب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: اتاق بازرگانی اهواز برای احیای تجارت پر رونق با کشور عراق برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است تا بتوانیم شاهد ارتقای مبادلات تجاری با این کشور باشیم زیرا این مساله یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی است. شهلا عموری، اظهار کرد: افزایش حجم مبادلات تجاری با […]

نائب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: اتاق بازرگانی اهواز برای احیای تجارت پر رونق با کشور عراق برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است تا بتوانیم شاهد ارتقای مبادلات تجاری با این کشور باشیم زیرا این مساله یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی است.

شهلا عموری، اظهار کرد: افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق نیازمند تسهیل فرآیندهای تجاری است و در این زمینه باید روش‌های جدیدی را در دیپلماسی اقتصادی به کار بگیریم.

وی با اشاره به سفر یک هیات بلندپایه تجاری عراقی به خوزستان افزود: اتاق بازرگانی اهواز برای احیای تجارت پر رونق با کشور عراق برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است تا بتوانیم شاهد ارتقای مبادلات تجاری با این کشور باشیم زیرا این مساله یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی است.

افزایش مبادلات نیازمند دیپلماسی جدید است

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: برای اینکه بتوانیم چشم انداز تجاری ایران و عراق که رونق صادرات محصولات ایرانی به این کشور است را محقق کنیم باید نوع جدیدی از دیپلماسی اقتصادی را با این کشور دنبال کنیم.

عموری ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز با دعوت از هیات‌های تجاری عراقی به کشور به دنبال معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برای سرمایه‌گذاری و صادرات است و در این زمینه از ابتدای امسال، سه هیات بلندپایه تجاری عراقی در کشورمان حضور پیدا کردند.

وی افزود: باید روش‌های جدیدی را در دیپلماسی اقتصادی به کار بگیریم تا بتوانیم حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق را افزایش دهیم. با توجه به برخورداری خوزستان از مرزهای زمینی و همچنین صنایع مختلف، این استان می‌تواند به یک هاب برای تکمیل زنجیره ارزش صادراتی محصولات دیگر استان‌های کشور تبدیل شود.

عموری ادامه داد: شناخت فعالان بخش خصوصی کشور عراق از توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی کشور، چشم اندازی است که می‌تواند تحقق اهداف صادراتی ایران را رقم بزند. در این زمینه باید تعامل و همکاری بین بخشی ساختارمندی بین اتاق‌های بازرگانی و دستگاه‌های متولی حوزه صادرات ایجاد شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار