عشایر از برپایی چادر و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های خوزستان خودداری کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مرداد 1401 | 11:54 ق.ظ
عشایر از برپایی چادر و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های خوزستان خودداری کنند معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پی هشدار هواشناسی برای پیشگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌های موسمی هند ازعشایر منطقه خواست از برپایی کمپ، چادر و چرا یا تعلیف دام در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

جواد سلطانی کاظمی در نشست مدیریت بحران در بخش کشاورزی استان با توجه به هشدار هواشناسی درخصوص توده هوای مونسون هند و احتمال جاری شدن سیل، رعد و برق، تندباد و طغیان رودخانه‌های دایمی و فصلی طی روز‌های پنجم تا ۱۱ مرداد ماه سال جاری توصیه‌هایی به بهره برداران بخش کشاورزی ارایه کرد.

او  از کشاورزان خواست نسبت به جمع آوری پمپ‌های آب و تجهیزات سامانه‌های های نوین آبیاری در حاشیه و بستر رودخانه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و دامداران نیز نسبت به مقاوم و ایمن سازی جایگاه دام کار‌های لازم را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به احتمال خسارت جدی به گلخانه‌ها و باغ‌ها از گلخانه داران و باغداران نیز خواست اقدامات لازم در خصوص مقاوم سازی سقف وساختار گلخانه‌ها و تاسیسات باغ‌ها انجام و برای جبران خسارات احتمالی نسبت به بیمه زراعت و باغات خود اقدام نمایند.

آقای سلطانی کاظمی با بیان اینکه حسب اعلام صندوق بیمه کشاورزی، دفاتر بیمه کشاورزی در روز جمعه هفته جاری فعال هستند از دامداری‌ها، زنبورداران و مرغداران نیز که هنوز اقدام به بیمه نکرده اند خواست سریعاً با مراجعه به دفاتر بیمه جهت بیمه نمودن دام، طیور و زنبورعسل خود اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین از زنبورداران خواست کندو‌های خود را از مسیرحاشیه رودخانه‌ها و محل‌های احتمالی وقوع سیلاب در حاشیه دره‌ها و کوه‌ها به مکان امن منتقل کنند.

او  با اشاره به ایمن سازی تابلو‌های برق ایستگاه‌های پمپاژ و تاسیسات برقی مرتبط با آن از جمله کابل‌های برق از پیمانکاران پروژه‌های زیربنایی آب و خاک درخواست کرد جهت ایمن سازی کارگاه ها، نگهداری مناسب از مصالح همچنین فاصله گرفتن ماشین آلات اجرایی از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نگهداری در جای ایمن، بررسی وضعیت کالورت‌ها و زیر گذر‌ها و رفع انسداد احتمالی آن‌ها، مقاوم سازی سایبان‌های فیلتراسیون و ایستگاه‌های پمپاژ اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را انجام دهند.

 اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از امروز چهارشنبه تا سه‌شنبه هفته آبنده ۱۱ مردادماه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

همچنین اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقتش سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار داده و با صدور اخطار آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار