بارش‌های اخیر تاثیر محسوسی بر ذخایر سدهای خوزستان نداشته است

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 مرداد 1401 | 11:29 ق.ظ
بارش‌های اخیر تاثیر محسوسی بر ذخایر سدهای خوزستان نداشته است مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌ های این سامانه در خوزستان گفت: براساس آمارهای ثبت شده از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در خوزستان تا کنون، حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی نداشته است. عباس صدریان فر، در خصوص وضعیت سدهای […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌ های این سامانه در خوزستان گفت: براساس آمارهای ثبت شده از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در خوزستان تا کنون، حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی نداشته است.

عباس صدریان فر، در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌های این سامانه در خوزستان اظهار کرد: ستاد مدیریت سیلاب سازمان آب و برق خوزستان بلافاصله پس از هشدار سطح قرمز مدیریت بحران در خصصوص ورود سامانه بارشی مانسون به استان و حوضه‌های آبریز تشکیل شد تا بتوانیم شرایط را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص سامانه مونسون و تغییرات لحظه‌ای آن، به صورت ۲۴ ساعته نسبت به پایش برخط بارش و سیلاب رودخانه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های میدانی متصدیان ایستگاه‌های سنجش و همچنین فعال شدن تیم‌های عملیاتی امور آب مناطق برای مدیریت شرایط، اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: پیش از وقوع این پدیده تیم‌های متخصص و کارشناسی سازمان آب و برق پس از بررسی مسیر تحت تاثیر سامانه و پیش بینی سیلاب با استفاده از مدلسازی و بررسی اثرات ناشی از آن در مسیل‌ها و رودخانه‌ها نسبت به تشکیل گروه‌های ویژه اقدام کردند.

صدریان فر ادامه داد: این گروه‌ها با توجه به وسعت تحت پوشش سامانه بارشی بلافاصله همه نقاط بحرانی و مسیل‌ها در حوضه‌های آبریز را مورد بازدید میدانی قرار دادند و گلوگاه‌ها، تاسیسات، کارگاه‌های عمرانی، روستاهای مسیر و نقاط آسیب پذیر احتمالی را شناسایی کردند تا با اطلاع رسانی و انجام اقدامات لازم مانع بروز خسارات احتمالی سیلاب شوند.

وی در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌های این سامانه در خوزستان اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در خوزستان تا کنون، حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی نداشته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بارش‌هایی که در اثر فعالیت سامانه مونسن در خوزستان رخ داده باعث فعال شدن مسیل‌ها و حوضه‌های میانی با حجم آبدهی محدود شده است.

صدریانفر در پایان گفت: تاکنون ۵ جلسه مدیریت سیلاب در سطح ستاد مرکزی سازمان آب و برق خوزستان با بهره‌گیری از اطلاعات و تحلیل‌های کارشناسی به روزرسانی‌شده و ارتباط برخط با تیم‌های عملیاتی منطقه، تشکیل و برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدامات لازم مدیریت شرایط در استان انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار