وجود چند کانون تب سه روزه در خوزستان / هشدار شیوع بیماری در دام‌های سنگین

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مرداد 1401 | 09:00 ق.ظ
وجود چند کانون تب سه روزه در خوزستان / هشدار شیوع بیماری در دام‌های سنگین مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وجود کانون بیماری تب سه روزه در چند نقطه استان، بر لزوم واکسیناسیون دام‌ها تاکید کرد. دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به هشدار در خصوص شیوع تب سه روزه در دام‌های سنگین اظهار کرد: بیماری تب سه روزه، بیماری ویروسی و صرفا مختص دام‌ها است که جزو بیماری‌های مشترک […]

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وجود کانون بیماری تب سه روزه در چند نقطه استان، بر لزوم واکسیناسیون دام‌ها تاکید کرد.

دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به هشدار در خصوص شیوع تب سه روزه در دام‌های سنگین اظهار کرد: بیماری تب سه روزه، بیماری ویروسی و صرفا مختص دام‌ها است که جزو بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیست.

وی افزود: این بیماری از طریق گزش پشه منتقل می‌شود بنابراین باید دامداران به منظور جلوگیری از بروز این بیماری در دام‌های‌شان، ضوابط بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بیماری تب سه روزه در دام‌ها خطرناک نیست و عمدتا با رعایت ضوابط بهداشتی و در دام‌های سبک با درمان، دام به حیات برمی‌گردد اما در دام‌های سنگین باید بیشتر دقت شود.

کنارکوهی با اشاره به وجود کانون بیماری تب سه روزه در چند نقطه خوزستان بیان کرد: با افزایش دما در خوزستان به صورت پراکنده کانون‌هایی از این بیماری در سطح استان مشاهده شده است که دامداران با مراجعه به بخش خصوصی، دام‌های خود را درمان می‌کنند اما تاکنون تلفات زیادی ناشی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اقدام برای واکسیناسیون دام‌ها حداقل یک ماه قبل از بروز بیماری، افزود: امیدواریم با کاهش دما در ماه آینده و رعایت ضوابط بهداشتی، تلفاتی در این خصوص نداشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار