آمادگی برای پذیرش زائران اربعین از ۱۰ روز آینده

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 مرداد 1401 | 11:32 ق.ظ
آمادگی برای پذیرش زائران اربعین از ۱۰ روز آینده وزیر کشور از اعلام آمادگی کشورعراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی از بیستم محرم خبر داد.

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در جریان سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند و بازدید از زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی از سوی طرف عراقی و مهیا بودن امکانات ما برای خدمات دهی به زائران، از ۲۰ محرم‌الحرام جاری شرایط برای سفر مهیاست و از عاشقان اهل بیت تقاضا می‌شود که سفرشان را به تاخیر نیندازند.

وی با اشاره به اینکه همه تدابیر لازم برای برگزاری یک زیارت اربعینی باشکوه اتخاذ شده است؛ افزود: اقدامات خوبی از نظر تامین آب و برق، استقرار مواکب، پیش‌بینی دروازه‌های خروجی در حوزه گذرنامه، ایجاد سایه‌بان‌ها و مه‌پاش‌ها و همچنین راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انجام شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان برای تردد زائران آماده هستند.

وحیدی با بیان اینکه هنوز هماهنگی‌ها برای تردد با خودروهای شخصی انجام نشده است؛ افزود: بخشی از برنامه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است.

وی در پایان در خصوص اجرایی شدن ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور؛ گفت: جلساتی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص در حال انجام است و مشکلی برای اعمال حاکمیت منطقه آزاد اروند وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار