وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 مرداد 1401 | 12:07 ب.ظ
وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف و ورود توده گرد و خاک به غرب کشور خبر داد. صادق ضیاییان، درباره شرایط کشور اظهار کرد: امروز(۱۸ مردادماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال […]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف و ورود توده گرد و خاک به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط کشور اظهار کرد: امروز(۱۸ مردادماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که بارش در گلستان و شمال خراسان شمالی دارای شدت بیشتری است.

وی افزود: چهارشنبه(۱۹ مردادماه) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات تهران و البرز در برخی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، غرب فارس و جنوب مرکزی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه و جمعه(۲۰ و ۲۱ مردادماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. شنبه (۲۲ مردادماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. همچنین امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی و بخش‌هایی از شرق ،شمال شرق و مرکز کشور، پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و شرق کرمان، در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: طی دو روز آینده، شکل گیری توده گردوخاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه ، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

وی در ادامه گفت: امروز دریای خزر و از امروز تا شنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد از بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۰مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای  ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۸ و ۱۹ مردادماه) اهواز با دمای ۵۱ و۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد و زنجان با دمای ۱۴ سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار