برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد 1401 | 09:34 ق.ظ
برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های خوزستان پیش بینی می‌شود از سطح بارور نخیلات خوزستان حدود ۵۵ هزارتن خارک و رطب از ارقام مختلف دراستان تولید شود

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:برداشت خارک و رطب نخلستان‌های استان از ابتدای مردادماه آغاز و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد.

حسنی نسب افزود:مجموع سطح کل نخیلات استان چهل و دو هزار و  ۹۰۰هکتار بوده است که مقدار سی و شش هزار  و ۷۰۰ هکتار سطح بارور و بقیه سطح مربوط به نخیلات جوان و توسعه جدید می‌باشد. پیش بینی می‌شود از سطح بارور نخیلات استان حدود ۵۵هزارتن خارک و رطب از ارقام مختلف نخیلات استان تولید شود، که عمده آن متعلق به ارقام برحی، استعمران و بریم می‌باشد.

وی گفت:خارک برحی خوزستان جز مرغوبترین خارک ارقام مختلف خرما می‌باشد که تولیدات این رقم بطور عمده بصورت تازه خوری به مصرف می‌رسد. رطب استعمران نیز بعلت زودرسی نسبی، قسمتی از بازار مصرف تازه خوری خرما را به خود اختصاص می‌دهد.

حسنی نسب در ادامه اظهار اشت:بخش عمده خارک و رطب تولید شده استان خوزستان در بازار داخلی استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:استان خوزستان از مراکز ژنتیکی مهم نخیلات خرمای کشور با ۷۵ رقم نخل خرما می‌باشد که ارقام مهم و عمده استان شامل استعمران، برحی، بریم، دیری، زاهدی، خضراوی، گنطار، کبکاب و عویدی هستند و ارقام تجاری پر ارزش نظیر مجول و پیارم نیز در استان در حال توسعه می‌باشند.

حسنی نسب در پایان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بطور کلی میزان ۲۴۲هزارتن محصول خارک، رطب و خرما از نخیلات استان تولید شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار