کاهش ۱۸۴.۲ مگاواتی بار مصرف برق در مناطق پنج گانه اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد 1401 | 11:02 ق.ظ
کاهش ۱۸۴.۲ مگاواتی بار مصرف برق در مناطق پنج گانه اهواز مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به قطع برق ۱۵۳مشترک پر مصرف اداری، کشاورزی و تجاری در روز سه شنبه گفت: این اقدام ۱۸۴.۲ مگاوات کاهش بار مصرف در مناطق پنج گانه توزیع برق اهواز را به دنبال داشت.

عبدالحمید عباس شیاری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت : روز گذشته یک هزارو ۴۴۹ مشترک از سقف مجاز مصرف برق عبور کردند که به وسیله مرکز پایش انرژی رصد و پیامک اخطار به آنها داده شد.
وی ادامه داد : با مدیریت بار شبکه توسط مرکز پایش انرژی این اداره ، به صورت روزانه ۱۲۰ مگاوات مدیریت بار صورت می‌گیرد.
شیاری تصریح کرد: از مجموع مشترکانی که از سقف مجاز عبور کرده بودند۳۲۷ مشترک بخش کشاورزی، ۳۶۹ مشترک بخش صنعتی و ۷۵۳ مورد اداری و عمومی بودند.

وی گفت : براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو، مشترکانی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند مشمول دریافت پاداش خوش حسابی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، صنایع و کشاورزی موظف هستند مصرف برق خود را با استفاده از اجرای روش‌ها و برنامه‌های مدیریت مصرف برق از جمله به کارگیری مولدهای اضطراری کاهش دهند.

وی به مشترکان برق کلانشهر اهواز توصیه کرد در ساعت های پیک یا اوج مصرف که از ۱۲ تا ۱۸و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ می باشد از لوازم غیرضروری مانند جاروبرقی، لباسشویی، اتو و نظایر اینها استفاده نکنند.

روز گذشته برق ۳۸۹ مشترک پرمصرف اداری استان خوزستان در راستای کنترل مصرف برق قطع شد.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری، ۲ هزار مشترک صنعتی، یک هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار