دانشگاه‌ها نقشی بی‌بدیل در شناسایی و حل مشکلات اجتماعی دارند

تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401 | 10:11 ق.ظ
دانشگاه‌ها نقشی بی‌بدیل در شناسایی و حل مشکلات اجتماعی دارند رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه گفت: راهکار حل مشکلات اجتماعی بازگشت به گذشته نیست و باید با کمک دانشگاه‌ها مسائل و مشکلات بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان خوزستان که در سالن […]

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه گفت: راهکار حل مشکلات اجتماعی بازگشت به گذشته نیست و باید با کمک دانشگاه‌ها مسائل و مشکلات بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان خوزستان که در سالن اجتماعات حوزه‌ی ریاست برگزار شد بابیان اینکه خداوند از انسان مسئولیت‌هایی خواسته و به او نیز وعده‌هایی داده است، عنوان کرد: سال ۱۳۶۸ پس از هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رژیم بعث عراق بار دیگر از جنوب کشورمان حمله را آغاز کرده بود و درصدد محاصره‌ی اهواز برآمده بودند و مردم خوزستان سختی‌های این دوره را بیش از همه‌ی مردم کشور درک کرده‌اند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات سال‌های اخیر خود بیان داشتند «کسانی که مدیریتی را در کشور بر عهده می‌گیرد نیاز دارد در آن مسئولیت تأمل کنند»؛ پذیرش مسئولیت گرفتاری و سختی‌هایی را در پی دارد که به رفاه ایجادشده آن نمی‌ارزد و  افراد نباید به هر دلیلی جز برای رضای خداوند مسئولیتی را بپذیرند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: از ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ که دکتر چمران به شهادت رسیدند تا مهرماه همان سال شاهد شهادت فرمانده‌های نیروهای نظامی، رئیس قوه‌ی قضاییه و شماری از نمایندگان مجلس، حادثه‌ی رخ‌داده برای مقام معظم رهبری، نخست‌وزیر و… بودیم و اگر شخصیت حضرت امام خمینی (ره) وجود نداشت هرکدام از این حوادث برای زمین زدن یک کشور کافی بود.

رستمی، خاطرنشان کرد: به‌غیراز فعالیت تجزیه‌طلبان در نقاط مختلف کشور، تهران به‌عنوان پایتخت نیز شاهد کارشکنی از سوی گروهک‌ها بود و باید به این مسئله دقت کرد که امروز کشورمان از چنین شرایطی به جایگاهی رسیده است که بدون حضور کشورمان نمی‌توانند برای منطقه بدون تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌ی علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: در دوره‌ی همه‌گیری بیماری کرونا همگان منتظر زمین خوردن ایران بودند اما در این شرایط به همت دانشمندان کشورمان شش واکسن در کشور ساخته شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت:علی‌رغم همه‌ی تحریم‌ها و سختی‌ها ایران چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و بر اساس آمار بانک جهانی حجم تولید ناخالص ملی و حجم اقتصاد کشورمان برابر با کشورهای ترکیه و عربستان است.

رستمی، گفت: برای حل مشکلات به کار جهادی نیاز داریم؛ امروزه تغییرات کلان سبک زندگی متأثر از سرعت در انتقال علم، فرهنگ و فنّاوری و… است و دانشگاه‌ها و نسل جوان اولین گروه هستند که با این تغییرات مواجه می‌شوند.

وی درباره وضعیت اعتبارات در دانشگاه نیز، بیان کرد: خوشبختانه رئاست محترم جمهور این اعتقاد رادارند که هزینه برای دانشگاه سرمایه‌گذاری است اما مشکلات بسیاری وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از این بحران‌ها خارج شویم.

گفتنی است این نشست با حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان خوزستان همراه بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار