بیش از ۹۰ هزار داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401 | 10:26 ق.ظ
بیش از ۹۰ هزار داوطلب خوزستانی در آزمون سراسری ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان با اشاره به اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هشتم تا ۱۱ تیرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد علمی ۹۰ هزار و ۹۷۲ داوطلب خوزستانی حضور دارند. دکتر رحیم پیغان گفت: از این تعداد داوطلب ۵۸ هزار و ۱۹۹ نفر زن و ۳۲ هزار و ۷۷۲ نفر […]

نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان با اشاره به اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هشتم تا ۱۱ تیرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد علمی ۹۰ هزار و ۹۷۲ داوطلب خوزستانی حضور دارند.

دکتر رحیم پیغان گفت: از این تعداد داوطلب ۵۸ هزار و ۱۹۹ نفر زن و ۳۲ هزار و ۷۷۲ نفر مرد هستند.

وی، تصریح کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ استان خوزستان در ۲۷ شهرستان و ۳۱ حوزه برگزار می‌شود.

نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان، گفت: داوطلبان گروه هنر چهارشنبه هشتم تیرماه، گروه علوم ریاضی و انسانی پنج‌شنبه نهم تیرماه، گروه علوم‌تجربی جمعه ۱۰ تیرماه و گروه زبان‌های خارجی نیز شنبه ۱۱ تیرماه آزمون خود را برگزار می‌کنند.

پیغان، بیان کرد: از مجموع ۹۰ هزار و ۹۷۲ داوطلب شرکت در آزمون سراسری امسال در استان خوزستان ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر در گروه هنر و علوم انسانی، هفت هزار و ۴۷۳ نفر درگروه ریاضی، ۳۷ هزار و ۵۷۳ نفر در گروه تجربی و ۹ هزار و ۵۸۵ نفر در گروه زبان‌های خارجی حضور دارند.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز نیز میزبان هشت هزار و ۱۲۰نفر داوطلب در دانشکده‌های اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، کشاورزی، ادبیات و علوم‌انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم و مهندسی است.

وی درباره‌ی برپایی باجه‌های رفع نقص نیز گفت: باجه‌های رفع نقص از هفتم تیرماه صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در حوزه‌های برگزاری آزمون برقرار است. همچنین این باجه‌ها در روزهای برگزاری آزمون صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۸ فعالیت دارد.

نماینده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان درباره‌ی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش‌گیری از بیماری کرونا، گفت: با کسب تجربه از برگزاری آزمون سال قبل تلاش خواهیم کرد شرایط مطلوبی را به لحاظ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند ضدعفونی شعب برگزاری آزمون، افزایش سرویس‌های آمدوشد، رعایت فاصله‌گذاری و… فراهم کنیم تا داوطلبان با آرامش خاطر بیشتری در این رویداد علمی شرکت کنند.

پیغان، ادامه داد: برای برگزاری هرچه بهتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز، شرکت توزیع نیروی برق اهواز، آتش‌نشانی اهواز، اورژانس، معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شده است و پیش از هر چیز از همکاری آنان تقدیر می‌کنم.

وی در پایان با بیان اینکه در موارد خاص محل‌هایی برای به امانت گرفتن وسایل داوطلبان در نظر گرفته‌شده است از داوطلبان خواست از آوردن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، ماشین‌حساب و… اجتناب کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار