خوزستان در جایگاه دوم غرق شدگی در کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مرداد 1401 | 09:26 ق.ظ
خوزستان در جایگاه دوم غرق شدگی در کشور معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان: پارسال استان ما در جایگاه دوم غرق شدگی کشور قرار گرفت.

مجتبی طحان گفت: غرق شدگییکی از ۱۰ دلیل مرگ و میر در افراد یک تا ۲۴ ساله عنوان کرد و گفت: خوزستان نیز از جمله استان‌های درگیر با موضوع غرق شدگی در رودخانه‌ها به ویژه در فصل تابستان به شمار می‌رود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان به عنوان یک دستگاه معین در حوزه غرق شدگی فعالیت می‌کند، بنابراین در زمینه آموزش‌های همگانی، پویش ملی “غرق نشویم” از سال‌های گذشته راه اندازی شده است.

طحان به نقش مداخله گر و آگاه سازی این پویش در کاهش حوادث غرق شدگی در خوزستان به ویژه برای ساکنان در اطراف رودخانه‌ها و کانال‌های آب اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ رتبه اول این حادثه را در کشور داشتیم، ولی با راه اندازی این پویش شاهد کاهش موارد غرق شدگی در استان هستیم، بطوریکه پارسال رتبه دوم را به خود اختصاص دادیم.

این مقام مسئول می‌گوید: هلال احمر در قالب پویش ملی “غرق نشویم” به ویژه در مکان‌هایی از جمله؛ تفرجگاه ها، تفریحگاه‌های ساحلی، استخر‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و … که درگیر هستند، فعالیت می‌کند که از آن جمله می‌توان به آموزش‌های ایستگاهی، برگزاری مهرواره‌ها و جشنواره‌ها در سراسر استان اشاره کرد.

به گفته معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان؛ این برنامه‌ها در ۱۵ نقطه پرحادثه استان به منظور باور همگانی در حال برگزاری است.

طحان مهم‌ترین دلیل غرق شدگی در خوزستان را تعداد زیاد رودخانه‌ها دانست و اضافه کرد: در استان‌های مازندران و گیلان با توجه به مشخص بودن سایت‌های شنا، طرح سالم سازی سواحل آغاز شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است، اما به دلیل تعدد رودخانه در استان ما، شاید این طرح جوابگو نباشد.

وی بر ورود دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کاهش حوادث غرق شدگی در خوزستان تاکید کرد و گفت: می‌توانیم با پیشگیری و تغییر رفتار‌ها از وقوع اینگونه حوادث تلخ جلوگیری کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار