در بازدید از کشتارگاه مکانیزه دام اهواز مطرح شد؛

پلمب واحد تولیدی آلایش دامی و اطمینان از تولید گوشت قرمز استحصالی تحت نظارت‌های دامپزشکی

تاریخ انتشار: جمعه 28 مرداد 1401 | 20:26 ب.ظ
پلمب واحد تولیدی آلایش دامی و اطمینان از تولید گوشت قرمز استحصالی تحت نظارت‌های دامپزشکی در بازدید امروز جمعه ۲۸ مرداد ماه از کشتارگاه دام اهواز که با حضور دادستان اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اهواز و شهردار کلانشهر اهواز از وضعیت کشتارگاه مکانیزه دام اهواز صورت گرفت، پلمب واحد تولیدی آلایش دامی انجام و تولید گوشت قرمز استحصالی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد. […]

در بازدید امروز جمعه ۲۸ مرداد ماه از کشتارگاه دام اهواز که با حضور دادستان اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اهواز و شهردار کلانشهر اهواز از وضعیت کشتارگاه مکانیزه دام اهواز صورت گرفت، پلمب واحد تولیدی آلایش دامی انجام و تولید گوشت قرمز استحصالی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد.

در این بازدید صادق جعفری چگینی دادستان عمومی و انقلاب استان بیان کرد: طبق بازدید به عمل آمده از کشتارگاه صنعتی اهواز قسمت کشتار دام که گوشت در آنجا تولید می‌شود، مشکلات خیلی کمتری داشت که از این حیث با تأییدیه دامپزشکی مشکلی برای کشتار دام وجود ندارد.

چگینی این اطمینان را به شهروندان داد که با نظارت دامپزشکی مردم در حوزه کشتار و تولید گوشت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی تأکید کرد: آلایش‌های دامی باید با رعایت مسائل بهداشتی از طریق شهرستان‌های همجوار به اهواز منتفل شود تا مشکل کشتارگاه در آینده به نحو مطلوبی برطرف شود.

چگینی تصریح کرد: در خصوص تخلفات بهداشتی نیز در گذشته تذکرات لازم داده شده بود اما نکته اصلی که در چند روز گذشته مطرح شده نیز بحث صیانت از سلامت شهروندان و تأمین گوشت در شهرستان را مدنظر داریم و در مجموع تصمیم گرفته شد تا واحد مربوطه تا رفع مشکلات پلمب شود.

رضا حفیظی رئیس دامپزشکی اهواز در بازدید از کشتارگاه مکانیزه اهواز اظهار کرد: با توجه سیاست‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور و مطابق آن دامپزشکی خوزستان بر روند خط کشتار صورت می‌پذیرد، گوشت قرمز استحصالی که برای مصرف به دست مردم می‌رسد، فاقد هرگونه مشکل بهداشتی است.

وی گفت: در ماه‌های قبل تخلفات دیده شده، گزارش به مراجع قضایی ارائه و تشکیل پرونده انجام شد که برخی از تخلفات همان موقع رفع شد و اخیرا با توجه به بازرسی‌های بیشتر مواردی مشاهده شده که با ورود دادستان در خصوص آلایش‌های خوراکی و رأی دادستان در این خصوص، مراکز تا رفع نواقص کامل مسائل غیربهداشتی پلمب شد و ان‌شاءالله بعد از رفع نواقص و بازرسی مجدد توسط مراجع مراکز بازگشایی می‌شود.

حفیظی مجدد این اطمینان خاطر را داد که تولید گوشت بهداشتی تحت نظارت‌های دامپزشکی از سیاست‌های دامپزشکی استان است و در حال حاضر خوشبختانه هیچ‌گونه مشکل خاصی در خصوص گوشت استحصالی و مصرفی شهروندان نیست.

در ادامه رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز بیان کرد: بر اساس بازدید میدانی و کارشناسی صورت گرفته از کشتارگاه مکانیزه شهر اهواز به دستور دادستان بخش فرآوری آلایش دام پلمب و بهره‌بردار موظف شد تا در مدت کوتاهی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

شهردار اهواز ادامه داد: سلامت مردم برای حاکمیت اهمیت ویژه‌ای دارد و این تضمین به آنها داده می‌شود که کشتار و نگهداری گوشت تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی در سردخانه‌ها مورد تأیید دستگاه نظارتی و دامپزشکی است.

محمد خانچی نیز در بازدید از کشتارگاه اهواز اظهار کرد: اهواز کلانشهری است که کشتارگاه کاملا مکانیزه و صنعتی در آن محرز است و در حال حاضر ایرادهایی به وضع موجود دیده شده که با نظر مجموعه دامپزشکی و محیط زیست از آن بازدید کردیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: هم‌اکنون در شهرستان باوی یک کشتارگاه صنعتی در حال احداث است که به زودی در چرخه مدار قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: مردم بدانند با توجه به نظری که مجموعه بهداشت و دامپزشکی استان داشتند، وضعیت نگهداری گوشت‌ها و کشتاری که انجام می شود، نگران‌کننده نیست.

معاون عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: اگرچه در بخش‌های محیطی کشتارگاه ایرادهایی وجود داشت اما با دستور مقام قضایی امروز پلمب می‌شود و ظرف یک هفته باید رفع نقص شود.

خانچی با بیان اینکه همه جوانب دیده شده تا در این مدت خللی در وضعیت بازار به وجود نیاید و باعث نگرانی نشود، گفت: ان‌شاءالله به زودی ایرادها رفع و در بازدید دو هفته آینده تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار