احداث نیروگاه برق در صنایع بزرگ خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 شهریور 1401 | 11:41 ق.ظ
احداث نیروگاه برق در صنایع بزرگ خوزستان تمامی صنایع بزرگ خوزستان (نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع فولادی و سیمانی) باید حداقل به اندازه نیاز مصرف خود نیروگاه تولید برق احداث کنند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای استان ، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی وضعیت تولید، انتقال و مصرف برق در  خوزستان با حضور استاندار، بیان کرد: تولید عملی نیروگاه‌های حرارتی خوزستان در تابستان جاری کمتر از چهار هزار مگاوات است و انتقال تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل فاصله طولانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری تا مراکز بار و همچنین به دلیل خشکسالی و کاهش تولید، با افت ولتاژ زیاد و چالش‌هایی مواجه است.

کیومرث زمانی با بیان اینکه در این شرایط به احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در مرکز بار خوزستان نیاز است، افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از برق مصرفی و سایر زیرساخت‌های استان مورد استفاده صنایع بزرگی مثل نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان و .. قرار می‌گیرد، استاندار خوزستان دستور داد از این پس تمامی صنایع یادشده ضروی است حداقل به میزان نیاز و در صورت امکان بیشتر از نیاز خود، به احداث نیروگاه تا پایان دولت سیزدهم (۱۴۰۴) اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم در اولویت تامین برق هستند هیچ تعهدی برای تامین برق این صنایع در سال‌های آتی وجود ندارد، لذا ضروری است همه این صنایع مهم، استراتژیک و تاثیرگذار بخصوص شرکت‌های دولتی مثل مناطق نفتخیز جنوب، فارغ از توجیه‌پذیر بودن طرح احداث نیروگاه از نظر اقتصادی، نسبت به احداث نیروگاه با قید فوریت برنامه‌ریزی، تامین اعتبار و اقدام کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار