درایت دولتی‌ها، همّت نیشکری‌ها

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 شهریور 1401 | 11:31 ق.ظ
درایت دولتی‌ها، همّت نیشکری‌ها حرکت سال گذشته «دولت مردمی» در مدار شعار سال و پشتیبانی از کارگران، یکی از سه ضلع مثلثِ آرامش‌بخش هفت‌تپه بود. با انتخاب آیت الله رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور، حمایت از کارگران هفت‌تپه وارد فاز جدیدی شد و جانبداری از این پشتوانه‌های تولید، هم‌راستا با مانع‌زدایی قوه عدلیه، فضای امید را به هفت‌تپه برگرداند.

دکتر عبدعلی ناصری
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

دستاوردها و موفقیت‌های صنعت نیشکر، به همّت کسانی است که با اراده‌ی پولادین، از خاک شور، شیرینی می‌آفرینند و با دست‌های پینه بسته‌شان، رویش جوانه‌های امید را به نظاره می‌نشینند و هر بحرانی را در سایه سختکوشی به فرصت شکوفایی تولید، بدل می‌کنند.

یکی از این دستاوردها، دمیدن روح امید در قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران است که با تصمیم و درایت دولت سیزدهم و ایثار و غیرت نیشکری‌ها، سال گذشته به بار نشست و اکنون در آستانه‌ی یک سالگی این دستاورد، لبخند امید بر چهره‌ی کارگران نقش بسته و نوای تولید نواخته شده است.

نیشکر هفت‌تپه را می‌توان مصداق عینی مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید برشمرد که پس از واگذاری معیوب در پنج سال پیش، با هزار و یک معضل پنجه نرم کرد اما با «پشتیبانی» سران قوا در یک تصمیم مشترک به ریل بازگشت و با رانده شدن «موانع» بر سر راه تولید، سلامی دوباره به تولید کرد.

حرکت سال گذشته «دولت مردمی» در مدار شعار سال و پشتیبانی از کارگران، یکی از سه ضلع مثلثِ آرامش‌بخش هفت‌تپه بود. با انتخاب آیت الله رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور، حمایت از کارگران هفت‌تپه وارد فاز جدیدی شد و جانبداری از این پشتوانه‌های تولید، هم‌راستا با مانع‌زدایی قوه عدلیه، فضای امید را به هفت‌تپه برگرداند.

مناسبتِ شهریوری هفته دولت، فرصتی است تا از این تصمیم دولت و ایثار جهادگرانِ سنگر تولید در راه بازسازی هفت‌تپه، قدردانی شود. هفت‌تپه نشان داد که هر جا پای همدلی و تلاش در میان باشد، موانع رخت برمی‌بندد و دستاوردی شگرف رقم خواهد خورد.

دستاوردهای تولیدی صنعت نیشکر

هفت‌تپه تنها دستاورد صنعت نیشکر در یک سالگی دولت مردمی نیست؛ تولید برق نیشکری، ساخت کارنده نیشکر، بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه پساب صنعتی تغلیظ ویناس، طراحی دروگر، تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، برداشت پررونقِ محصولات غیرنیشکری، بازسازی ادوات کشاورزی، طراحی سیستم انتقال مُلاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور، تولید یخ خشک در قلب شکرستان ایران و… بخشی از دستاوردهای دانش‌بنیان و تولیدی این صنعتِ سبز است که به کیمیای همّت نیشکری‌ها و پشتیبانی دولت به ثمر نشسته و نوید روزهای خوب را برای آبادانی و سربلندی ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

در آغاز هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت با تاسی از منش و روش شهدای سرافراز رجایی و باهنر، این مردان آسمانی، بار دیگر اعلام می‌کنیم که بر سر عهد و پیمان خود با شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و برای پیشرفت ایران، با تمامی توان تلاش می‌کنیم‎. امید است با اتکال به خداوند تبارک و تعالی تحقق اهداف پیش بینی شده، گامی بلند در راستای خدمتگزاری به ایران اسلامی برداریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار