شهردار اهواز: مشارکت شهروندان به اجرای صیانت از حقوق شهروندی کمک می کند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 شهریور 1401 | 08:25 ق.ظ
شهردار اهواز: مشارکت شهروندان  به اجرای صیانت از حقوق شهروندی کمک  می کند نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر و صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور شهردار اهواز، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری برگزارشد.   در این جلسه شهردار اهواز ضمن بیان تقدیر به واسطه زحمات همکاران در راستای صیانت از حقوق شهروندان محترم اهوازی گفت: هر عبارتی حقوق […]

نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر و صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور شهردار اهواز، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری برگزارشد.

 

در این جلسه شهردار اهواز ضمن بیان تقدیر به واسطه زحمات همکاران در راستای صیانت از حقوق شهروندان محترم اهوازی گفت: هر عبارتی حقوق و معنای خاص خود را دارد. ما اگر کلمه امنیت عمومی را در نظر بگیریم عوامل موثر در صیانت از آن مد نظراست و منظور  سیاست گذاران امر نیز همین است . همچنین کلمه حقوق شهروندی متعلق به عموم مردم است و تمامی مدیران و مسئولین چون جزئی از مردم هستند و با توجه به رسالت دو وجهی که دارند بار سنگین تری نسبت به مسائل دارند که این عبارات نیز شامل این امر می باشد. در شهرداری که بیشترین سطح تماس با مردم را دارد  موجب شده رسالت ما نیز سنگین تر شود.

 

امینی ادامه داد: ما مدیران در این خصوص باید از خودمان شروع کنیم و به حرفهایی که میزنیم  عمل کنیم تا نفوذ کلام حاصل شود و گرنه در حد شعار و جلسه باقی خواهد ماند. کلمه امنیت عمومی و حقوق شهروندی بسیار پرمعنا هستند و همه فعالیت های ذیل این عبارت می‌تواند معطوف به فرهنگ رفتارها و مواضع اجتماعی باشد و می بایست مصادیق آن را به صورت کاربردی و عملیاتی انجام داد، در ذهن بسیاری از مدیران و کارکنان این است که رسالت‌های مذهبی و انقلابی تبدیل شده به یک سری آداب اداری که این رسالت را باید با باورها و اعتقادات افراد عجین کرد تا نتیجه کار حاصل شود وگرنه هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

 

شهردار اهواز ادامه داد: ما به واسطه جایگاهی که داریم می توانیم رسانه خوبی  برای تبلیغات این موضوع باشیم . به طور مثال من به عنوان شهردار چه اعمالی را می بایست انجام بدهم و تاکنون در این زمینه چه کاری انجام داده ام. در اهواز برای رضایت حقوق شهروندی و اجرای آن کم کاری شده و نارضایتی وجود دارد .

 

وی با ذکر این نکته که تکالیف شهروندی را باید ترویج کنیم افزود:  حق و اختیار همیشه در کنار هم بوده و هست، تکلیف و اختیار نیز می بایست در کنار هم باشد. این حقوق در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجر به رعایت حقوق شهروندان شود در همین راستا ما از شهروندان عزیز اهوازی می خواهیم مشارکت داشته باشند این مشارکت می‌تواند به اجرای صیانت از حقوق شهروندی کمک به سزایی نماید.  مادامی که عامر به معروف و ناهی از منکر  همراه با امنیت اجتماعی  همراه نباشد باز ما دچار مشکل اساسی خواهیم شد.

 

امینی در ادامه به آیه شریفه یا ایها الذین آمنوا لم تقولون مالا تفعلون اشاره کرد و گفت: مسئله ای را که میگوییم چرا خود عمل نمی کنیم . بنابراین اگر شهرداری بخواهد به عنوان یک هسته اصلی بر روی شهروندان و شهر اثرگذار باشد باید خود نیز آن غنای لازم را داشته باشند هرچند اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، ستاد اقامه نماز، شورای امر به معروف بسیج، معاونت فرهنگی و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر  تلاش های مضاعف خود را در این زمینه دارند ولی هماهنگی کم باعث شده شاهد یکسری اشکالات در درون سازمان خود باشیم و انتظار می رود شهرداری الگویی برای جامعه باشند.

 

وی در پایان به روز آخر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان جنگ نیروهای خود را فراخواندند که جنگ تمام شده و باید به شهرهای خود برگردیم یکی از فرماندهان به ما اعلام کرد ما مثال یک کاسه رنگ هستیم که ما را در استخر می ریزند این جوهر یا رنگ اگر غنی باشد رنگ استخر را تغییر می‌دهند و اگر بدون غنا باشد محو استخر خواهد شد. پس ما اگر عشقی که از امام حسین در سینه داریم و فلسفه وجودی ایشان را امر به معروف میدانیم و حضرت سیدالشهداء را مصداق این امر به معروف و نهی از منکر میدانیم ،  می بایست این امر را نیز در ادارات اجرا کنیم.

 

همچنین  زمانی مولایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به موضوع جلسه نیز گفت: اگر مشاهده می شود در برخی موضوعات شهرداری و شهروندی ایرادی وجود دارد و در آنها عقب‌نشینی گام به گام واقع شده عدم پیگیری مدیران را نشان می دهد ومی بایست کیفیت در اجرا تغییر کند.

وی ادامه داد: موضوع صیانت یک مسئله اداری نیست و فراتر از آن است که این بحث اداری و دستوری شود . ما شرعاً ، عرفاً و اخلاقا در مقابل خداوند متعال پاسخگو هستیم و حتی اتفاقاتی که در آینده درپی عملکرد ما به وجود خواهد آمد نیز مسئول هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار